Największa ściana w pomieszczeniu pokryta jest fototapetą z charakterystycznym wzorem złożonym z ekranów LCD, wszelakich wykresów i social mediowych newsfeedów. Pod nią zespół analityków sprawdza, co ludzie z całego świata mówią o jednej z najbardziej lubianych globalnych marek, Coca-Cola. Oto Hub, czyli centrala social media działająca w kwaterze głównej Coca-Cola w Atlancie.

To właśnie w tym Hubie swój początek mają wszystkie działania w social media związane z The Coca-Cola Company. To nowoczesne, przyjazne pracownikom miejsce, które chcą zobaczyć wszyscy turyści przyjeżdżający do Atlanty. Ben Kealy, analityk social media mówi, że w tygodniu odwiedzają ich co najmniej trzy grupy wycieczkowe. Każdy chce wiedzieć, jak Coca-Cola korzysta z social media, jednak Kealy podkreśla, że wiele osób nie do końca rozumie, czym właściwie zajmują się pracownicy Hubu.

"Niektórzy mówią 'Ach, czyli cały czas siedzisz na Facebooku!'" - mówi Kealy. "A przecież tak nie jest... mamy specjalne narzędzia, które pomagają nam go monitorować i analizować”.


Ponad 600 kont na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Snapchacie i innych portalach społecznościowych na całym świecie używanych jest do angażowania konsumentów. Miliony użytkowników każdego dnia dzielą się swoimi opiniami i emocjami, a  w świecie social media takie treści roznoszą się błyskawicznie. Kealy musi monitorować te rozmowy i analizować ich globalny wpływ na reputację The Coca-Cola Company.

"Staramy się zrozumieć, jak konsumenci postrzegają naszą firmę, nasze marki, zarówno pod względem pozytywów, jak i negatywów” – mówi Kealy. "Tylko po angielsku wspomina się Coca-Cola 33 razy na minutę. Ludzie wciąż mówią nam, co o nas myślą. I to właśnie my ich słuchamy".

Kealy podkreśla, że Coca-Cola nie miała problemu ze słuchaniem konsumentów przed powstaniem Hubu. Firma po prostu nie była w stanie odpowiadać wystarczająco szybko na to co działo się w internecie. Coca-Cola zrozumiała, że potrzebuje jednego miejsca, które kompleksowo zajmie się raportowaniem wyników social media, zgromadzi informacje, które rozchodzą się w mediach społecznościowych po całym świecie i właściwie je zinterpretuje.

Odpowiedzią jest właśnie Hub, punkt kontaktowy, który pozwala firmie trzymać rękę na pulsie. Teraz Kelly i inni analitycy mogą monitorować rozmowy konsumentów w czasie rzeczywistym.

Kealy i Simon Cowart, strateg ds. social media, siedzą przy biurku z dziewięcioma monitorami, laptopami i iPadami. Kealy sprawdza najpopularniejsze w danym dniu tematy na różnych platformach. Popularny rockman właśnie pokazał na swojej stronie starą reklamę Coca-Cola z 2006 roku, która wcześniej była wyemitowana tylko raz.

"Dowiadujemy się o wielu rzeczach" – mówi Kealy. "Świetnym przykładem są małe miasteczka do których ludzie wracają po latach, remontują stare budynki, a przy okazji także wiekowe reklamy Coca-Coli. To są świetne historie. Zespół Coca-Cola Journey często jeździ na miejsce i przygotowuje kapitalne materiały".

Przekazywanie na bieżąco informacji z social media do innych zespołów, jak choćby Coca-Cola Journey, to bardzo ważne zadanie Huba. Kealy dwa razy w tygodniu przygotowuje brief z social media i rozsyła je do zespołów na całym świecie. Hub łączy też ze sobą globalną sieć platform związanych z Coca-Cola, dając marketerom narzędzia do działań w social media.

Pracownicy Hubu są w stałym kontakcie z lokalnymi zespołami zajmującymi się social media. Hub ma 30 oddziałów na całym świecie.