Co sprawia, że w jednej sekundzie zaczynamy zbiorowo płakać albo krzyczeć z radości? Co sprawia, że potrafimy z wypiekami na twarzy wpatrywać się w jeden punkcik na ekranie przez bite 90 minut? Dlaczego raz na cztery lata cały świat wstrzymuje oddech, a wszystkie telewizje transmitują jedno wydarzenie? Bo tak działa na nas piłka nożna.

To najpopularniejszy sport. Wzbudza więcej emocji, niż jakakolwiek inna dyscyplina. Skąd to się bierze? Z pasji, radości i świeżości. Właśnie to jednoczy ludzi na całym świecie. Tym samym wartościom jesteśmy wierni także my, Coca-Cola. Dlatego angażujemy się w futbol od 75 lat.

FIFA. Od klubów młodzieżowych po Mistrzostwa Świata

Jesteśmy jedną z tych firm, która najdłużej współpracuje z FIFA (Fédération Internationale de Football Association). Już w 1930 roku zaangażowaliśmy się w mistrzostwa Świata w Urugwaju. Od 1950 roku wspieramy wszystkie Lokalne Komitety Organizacyjne Mistrzostw Świata. Umowę o partnerstwie podpisaliśmy w 1974 roku i od tego czasu wciąż ją przedłużamy.

Dziś wspieramy futbol w ponad 200 krajach. Na wielu poziomach: od lokalnych klubów młodzieżowych, krajowych lig i drużyn narodowych, aż po Mistrzostwa Europy i Świata. Angażujemy się też Mistrzostwa Świata Kobiet FIFA™, FIFA/ Coca-Cola World Rankings czy Młodzieżowe Mistrzostwa Świata FIFA.

UEFA. Byliśmy na EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie

W 1988 roku zaczęliśmy współpracować z UEFA (Union of European Football Associations) nad rozwojem europejskiego futbolu. Od 25 lat jesteśmy Oficjalnym Sponsorem Mistrzostw Europy, a w 2010 roku zdecydowaliśmy się przedłużyć to partnerstwo na kolejne 8 lat. Dzięki nam, o europejskich mistrzostwach jest głośno na wszystkich kontynentach.

W 2012 roku mieliśmy zaszczyt wspierać turniej UEFA EURO 2012™ w Polsce i na Ukrainie. Jesteśmy obecni także na młodzieżowych Mistrzostwach Europy UEFA U-21, Mistrzostwach Europy Kobiet UEFA i Mistrzostwach UEFA w Futsalu.

W ramach naszej współpracy z UFEA mamy przywilej realizować fantastyczne programy skierowane do fanów futbolu: „Fan Zones”: Stref Kibica; „Flag Bearers”, kiedy młodzież wnosi flagi narodowe drużyny na boisko; „Ultimate Access”, dzięki czemu kibice oglądają mecz „od kuchni”, odwiedzają szatnie i studia telewizyjne.

Coca-Cola Cup

To jeden z najstarszych projektów, obecny w kilkunastu krajach na wszystkich kontynentach. Od 1999 roku lat organizujemy go w Polsce. Turniej Coca-Cola Cup to największy w kraju turniej piłki nożnej dla gimnazjalistów, którego ambasadorem jest Robert Lewandowski, dawny jego uczestnik.

Udział w naszym turnieju umożliwia młodym ludziom wejście do świata wielkiego sportu i daje im inspirację do bycia bardziej aktywnym na co dzień. Dotychczas na boiskach Coca-Cola Cup zagrało już ponad 650.000 dziewczat i chłopców ze szkół gimnazjalnych.