W 1931 roku Coca-Cola opublikowała pierwszą świąteczną reklamę w prasie. Zobacz, jak ewoluował wizerunek Świętego Mikołaja.

Archie Lee, menadżer z agencji reklamowej D'Arcy współpracującej z The Coca-Cola Company, podczas świątecznej kampanii chciał pokazać w reklamie całą postać Świętego Mikołaja, który byłby zarazem realistyczny i symboliczny.

Coca-Cola zleciła więc, urodzonemu w Michigan ilustratorowi Haddonowi Sundblomowi, opracowanie grafik reklamowych z wizerunkiem Świętego Mikołaja.

Sundblom inspirował się wierszem Clementa Clarka Moore'a z 1822 roku "A Visit From St. Nicholas". Moore w swym utworze przedstawił Świętego Mikołaja jako ciepłego, przyjaznego, korpulentnego człowieka. I chociaż często mówi się, że kolor kostiumu Mikołaja związany jest z barwami Coca-Cola, to czerwień pojawiła się o wiele wcześniej.

Zobacz galerię reklamowych grafik i przekonaj się, jak zmieniała się postać Mikołaja na przestrzeni lat.