Własnoręcznie przyrządzone koktajle mogą być doskonałym rozwiązaniem dla osób zabieganych lecz chcących poprawić swój sposób odżywiania czy zrzucić parę kilogramów. W koktajlach odchudzających powinny znaleźć się m.in. cytrusy, które mają silne działanie przeciwrodnikowe, oraz warzywa i owoce bogate w błonnik.

Zasady „diety koktajlowej”

Dieta koktajlowa jest bogata w witaminy i składniki mineralne. Tydzień stosowania diety pomaga oczyścić jelita, usprawnić metabolizm i wspomóc odchudzanie. Podstawą diety są koktajle, które należy wypijać 2-3 razy dziennie. Ich składnikami powinny być owoce, warzywa, nasiona i nabiał. Przygotowując napoje należy zwrócić uwagę, by koktajle owocowe były spożywane do południa, a warzywne po południu i wieczorem. Pierwszy poranny koktajl najlepiej przygotować na bazie białka, np. mleka, jogurtu lub kefiru, które dłużej utrzyma nas w poczuciu sytości. Koktajle nie mogą całkowicie zastąpić innych posiłków. W ciągu dnia należy sięgać także, np. po pełnoziarniste pieczywo (jako dodatek do koktajlu), zupy jarzynowe i rybę gotowaną na parze. Pomiędzy posiłkami powinno się wypijać 6-8 szklanek wody, a w ramach przekąski sięgać po jabłko, marchewkę lub garść migdałów. Podczas stosowania diety koktajlowej należy unikać białych makaronów, oczyszczonego ryżu i jasnego pieczywa. W menu nie powinny znajdować się także słodycze, mięso czy fastfoody.

Przepis na 5 koktajli odchudzających

Łącząc odpowiednie składniki, możemy tworzyć smaczne koktajle, które pomogą pozbyć się zbędnych kilogramów. Prawidłowo skomponowane koktajle dostarczą potrzebną dawkę białka, węglowodanów, zdrowych tłuszczów, witamin i składników mineralnych.

Przed zmiksowaniem powinniśmy dokładnie umyć wszystkie warzywa i owoce, obrać i usunąć z nich pestki. Duże owoce i warzywa przekrójmy na mniejsze kawałki, a przyprawy, np. sól morską lub cynamon, dodajmy na sam koniec, do zmiksowanego już koktajlu.

Koktajl z mango, awokado i zielonej herbaty

– 1 szklanka zielonej herbaty,

– 1 szklanka świeżych lub mrożonych kawałków mango,

– pół awokado,

– 1 szklanka szpinaku,

– pół łyżki oleju kokosowego,

– szczypta soli morskiej.

Koktajl z jagód i cynamonu

– pół szklanki wody,

– pół szklanki świeżych lub mrożonych jagód,

– szklanka jogurtu greckiego,

– 1 łyżka nasion chia,

– pół łyżeczki cynamonu,

– pół łyżki miodu.

Koktajl z grejpfruta

– 1 szklanka świeżo wyciśniętego soku z grejpfruta,

– 1 plaster ananasa,

– 1 łyżka suszonej żurawiny,

– 1 łyżeczka pestek słonecznika,

– 1 łyżeczka otrębów owsianych,

– 1 łyżeczka zarodków pszennych.

Koktajl owocowo-warzywny

– 2 marchewki,

– 2 jabłka,

– czerwona papryka,

– ogórek zielony,

– mięta.

Koktajl z buraka, jabłka i marchewki

– 1 średniej wielkości burak,

– 2 duże marchewki,

– 1 jabłko,

– 1 szklanka przegotowanej wody,

– 1 łyżeczka miodu,

– mała gałązka natki pietruszki.