Ekspert kampanii Wybieram Siebie, psycholog Magda Chorzewska przygotowała wyzwanie, które pomoże Ci poczuć się lepiej sama ze sobą – skupić na „tu i teraz” i wprowadzić korzystne nawyki do swojego życia.

Wyzwanie #wybieramsiebie to siedem prostych ćwiczeń zaplanowanych na cały tydzień, które każda z nas może wykonać bez żadnych przygotowań czy poświęceń. Przejdź przez wszystkie zadania, a po tygodniu wybierz te, które sprawiły, że poczułaś się lepiej i pozwól, aby zostały z Tobą na stałe. Zaczynamy?

1.     DZIEŃ PIERWSZY – wszystko zaczyna się od dobrego planu

Wstań dziś 10 minut wcześniej. Ten dodatkowy czas poświęć na zastanowienie się na spokojnie jak chciałabyś, aby wyglądał Twój dzień. Świadome wybory powodują, że masz wpływ na to, co będzie się z Tobą działo. Lubisz mieć wszystko „na papierze”? Wybierz piękny notes i każdego ranka zapisuj cele i życzenia na nadchodzący dzień.

2.     DZIEŃ DRUGI – bądź tym, co jesz

Drugiego dnia swoje myśli nakieruj na doznania płynące z jedzenia. Zaplanuj każdy posiłek. Nie pozwól, aby na Twoim talerzu zalazło się coś przypadkowego, coś za czym nie przepadasz lub z jakiegoś powodu Tobie nie służy. Jedząc, zatrzymaj się na chwilę - skup się na smaku, zapachu posiłku. Zastanów jak na Ciebie wpływa, czy jest to dla Ciebie dobre?

3.     DZIEŃ TRZECI – zarządzaj swoją energią

Dziś skup się na doznaniach płynących z ciała. Kiedy czujesz zmęczenie? Kiedy przypływ energii? Kontroluj te stany i dąż do balansu. W szczytowej formie postaraj się zrobić jak najwięcej zadań na dziś.  Z kolei za każdym razem, gdy poczujesz spadek energii, daj sobie kilka minut przerwy. Porzuć na chwilkę wykonywane zadanie i na przykład napij się wody. Kilka głębokich wdechów i łyk wody potrafią zdziałać cuda.

4.     DZIEŃ CZWARTY – zarządzaj swoimi myślami

Złap moment i uchwyć myśli, które towarzyszą Ci w różnych momentach w ciągu dnia. Zadaj sobie pytanie, czy to, co robisz jest potrzebne i czemu służy? Czy lubisz to robić? Co czujesz w związku z tym, co robisz? Możesz dokładnie określić czas – np. co dwie godziny pomyśl chwilkę o czynności, której właśnie się oddajesz.

5.     DZIEŃ PIĄTY – rusz się!

Poświęć co najmniej 30 minut na aktywność fizyczną. Zrób to, na co przyjdzie Ci dziś ochota. Włóż sportowe buty i bez wymówek, że przecież nie masz kurtki do biegania lub sportowych leginsów, pobiegnij przed siebie. A może po prostu włącz ulubioną piosenkę i tańcz za wszystkie dzisiejsze radości lub smutki?

6.     DZIEŃ SZÓSTY – oddychaj świadomie!

Dziś skupmy się na oddechu. Postaraj się w kilku momentach w dzisiejszym dniu świadomie oddychać. Obserwuj przepływ tlenu przez swoje ciało. Świadomy oddech pozwoli Ci zachować równowagę, nie napinać ciała i nie ulegać panice w stresujących dla Ciebie sytuacjach. Panując nad ciałem, jesteś w stanie łatwiej zapanować nad umysłem.

7.     DZIEŃ SIÓDMY – zwyczajnie odpocznij

Dziś daj sobie czas na wyhamowanie i wyciszenie po całym tygodniu. Zaplanuj pół godziny tylko dla Ciebie i zdecyduj jak się nagrodzisz.  Poświęć więcej czasu na prysznic, pielęgnację ciała, przeczytaj coś ciekawego lub wybierz na spacer czy do cukierni. To Twój siódmy dzień pod hasłem #wybieramsiebie. Spraw, aby było ich jak najwięcej!

Kampania Wybieram siebie powstała z myślą o kobietach, dla których ważne jest zachowanie równowagi w stylu życia i odżywianiu. Wierzymy, że szczęście i zdrowie zależy od zachowania harmonii i kierowania się zdrowym rozsądkiem w każdym aspekcie życia. Rozpoznawanie swoich potrzeb, nazywanie ich i podejmowanie decyzji w zgodzie ze sobą jest kluczem do dobrego samopoczucia.