Warszawa, 23 lipca 2018 – Coca-Cola w Polsce rozszerza swoją obecność w sektorze FMCG, wprowadzając innowacyjną markę AdeZ®, nowość rynkową. Premiera gamy autorskich produktów
i otwarcie się firmy na nowe kategorie wpisują się w rosnący segment napojów na bazie roślin
i konsumencką potrzebę rozszerzania i urozmaicania diety poprzez zwiększenie spożycia produktów roślinnych. Coca-Cola konsekwentnie i systematycznie realizuje strategię Total Beverages Company, zakładającą m.in. zwiększenie w ofercie udziału innowacyjnych produktów, napojów o obniżonej kaloryczności oraz rozbudowanie półki napojów niegazowanych. AdeZ® to optymalny wybór dla osób, które w trosce o zbilansowaną dietę szukają bardziej zróżnicowanych składników odżywczych, np. roślinnych. Kampania promująca nowość obejmie działania w obszarze digital, social media oraz POS
w punktach sprzedaży.

Napoje roślinne na czasie

Produkty na bazie roślin zyskują na popularności, nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Wpływa na to coraz większa świadomość pro-zdrowotna konsumentów oraz poszukiwanie alternatyw dla produktów odzwierzęcych, wynikające z uwarunkowań zdrowotnych i/lub przekonań. Napoje AdeZ® powstają na bazie takich roślin  jak: soja, ryż, owies, kokos
i migdały. Są lekkostrawne, ponieważ naturalnie nie zawierają laktozy, która nie wszystkim służy, są wzbogacone
w potrzebne składniki mineralne, w tym wapń i magnez oraz witaminy grupy B  oraz witaminę D. Można je pić samodzielnie albo stosować jako dodatek do posiłków. Produkty te nie zawierają cukrów dodanych - w składzie znajdują się jedynie naturalnie występujące cukry z owoców i  baz roślinnych oraz glikozydy stewiolowe, występujące naturalnie w liściach stewii.

Coca-Cola bardzo uważnie wsłuchuje się w dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów. Od dziesięcioleci oferujemy produkty, które dopasowane są do stylu życia, diety czy preferencji smakowych konsumentów. Wprowadzenie na rynek marki AdeZ® to odpowiedź na zainteresowanie zdrowszymi przekąskami oraz coraz mocniej zarysowujący się trend skupiony wokół  diety roślinnej. Konsumenci potrzebują napojów funkcjonalnych, które dodatkowo świetnie smakują. Dlatego oferowanie większego wyboru zgodnego z upodobaniami i preferowanym stylem życia jest dobre zarówno dla naszych konsumentów, jak i dla rozwoju naszej działalności biznesowej - podsumowała Paola Sandoval, Dyrektorka ds. Marketingu w Coca-Cola Poland Services.

Rośliny stanowią nie tylko kluczowy komponent samego napoju, ale również element opakowań AdeZ®. W trosce o ochronę naturalnych zasobów Coca-Cola kolejny raz sięgnęła po autorską technologię PlantBottle. Jest to nowatorska butelka PET w 30% złożona z surowców roślinnych i w 100% podlegająca recyklingowi. W procesie produkcji nie wykorzystywane są żadne rośliny genetycznie modyfikowane. W efekcie PlanBottle wpływa na mniejszą emisję dwutlenku węgla oraz mniejsze zużycie energii elektrycznej.

Oferta AdeZ

Produkty AdeZ® wyróżniają się unikalną recepturą oraz doskonałym smakiem. Nowa gama produktów - z myślą o zbilansowanych śniadaniach przygotowywanych w domu lub jako źródło wartości odżywczych o każdej porze dnia – obejmuje cztery napoje o pojemności 800 ml na bazie nasion i orzechów:

  • napój sojowy i ryżowy w rekomendowanej cenie detalicznej 6,99 PLN oraz migdałowy
    i kokosowo-ryżowy - 9,99 PLN

oraz trzy innowacyjne, gotowe do spożycia napoje o pojemności 250 ml:

  • migdałowy z mango i marakują, owsiany z truskawkami i bananem oraz kokosowy
    z owocami jagodowymi w rekomendowanej cenie detalicznej 3,49 PLN.

Obecnie na polskim rynku napoje na bazie roślin stanowią relatywnie małą kategorię, ale wykazują ogromny potencjał wzrostu. Ma to bezpośredni związek z prozdrowotnym trendem, rozwijającym się w polskim społeczeństwie. AdeZ® aktywnie włącza się w zaspokojenie tych potrzeb. W naszych planach promocyjnych stawiamy mocno na budowanie świadomości nowości rynkowej i walor edukacyjny, dotyczący korzyści produktów na bazie roślin. Dzięki zaplanowanej akcji samplingowej wielu konsumentów w pierwszej fazie kampanii otrzyma szansę spróbowania poszczególnych smaków AdeZ® i wyboru ulubionego wariantu - informuje Beata Bogusz, Brand Manager Innowacji w Coca-Cola Poland Services.

Historia marki AdeZ® rozpoczęła się w 1988, w Argentynie. Do dziś Ameryka Południowa, bogata w uprawy soi, stanowi największy rynek sprzedaży produktu, szczególnie w: Meksyku, Kolumbii, Argentynie, Brazylii, Chile, Urugwaju, Paragwaju i Boliwii. Na rynku europejskim napoje AdeZ® zadebiutowały na początku tego roku, m.in. w Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii.

Za strategię kampanii, planowanie i zakup mediów odpowiada MediaCom, za implementację materiałów BTL - agencja Fortis. Kreacją oraz obsługą w zakresie social media zajęła się agencja LiquidThread, natomiast działania PR powierzono agencji Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.

***

O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry Zero Cukru, Coca-Cola Lime, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki i nektary Cappy, Kropla Beskidu, Kropla Delice oraz napoje herbaciane FUZETEA. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych.

 

DODATKOWE INFORMACJE:

Coca-Cola Poland Services: Anna Solarek, Dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych

asolarek@coca-cola.com +48 695 617 136

 

Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants: Agata Kalińska, Senior PR Consultant

agata.kalinska@rc2.pl +48 507 000 833