To gest marki w ramach kampanii „Niech gadają. Żyj rześko” wspierającej różnorodność, prawo do bycia sobą oraz wolność do wyrażania tego, kim się jest. 

Marka Sprite, należąca do portfolio firmy Coca-Cola, wprowadza limitowaną edycję puszki z logo w kolorach tęczy, symbolu równouprawnienia osób LGBTQ+. Premierowo puszka pojawi się podczas samplingu na Paradzie Równości 8 czerwca w Warszawie, a następnie na lokalnych paradach równości w Polsce. To jedna z odsłon kampanii Sprite pod hasłem ”I love you hater”, której istotą jest wspieranie autentyczności, prawa do bycia sobą oraz wolności wyrażania tego. Hejt i brak równego traktowania osób ze społeczności LGBTQ+ to jeden z przejawów dyskryminacji wobec tych, którzy różnią się od nas wyglądem, kolorem skóry, religią czy poglądami. Dlatego Sprite zabiera głos: „Bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające”. „Niech gadają. Żyj rześko”.

Limitowana edycja tęczowej puszki, by świętować prawo do bycia sobą

Specjalna, limitowana edycja puszki z logo marki w kolorach tęczy i sloganem „Bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające” powstała z bardzo ważnych powodów. Sprite, marka, której DNA opiera się na autentyczności, wierzy w to, że każdy ma prawo do bycia tym, kim chce, wyrażania tego oraz, że miłość to miłość, bez względu na płeć. Sprite chce inspirować do świętowania różnorodności oraz wolności do wyrażania siebie. Aż 1/4 hejtu w Polsce dotyczy osób homoseksualnych, a z hejtem spotyka się większość osób ze środowisk LGBTQ+.* Symboliczny gest marki to wyraz wsparcia dla społeczności LGBTQ+ w walce o rozwój wartości takich jak równość, tolerancja i różnorodność. Tęczowa puszka zadebiutuje podczas samplingu, 8 czerwca na Paradzie Równości w Warszawie. Pojawi się również na lokalnych paradach równości w Poznaniu, Kielcach, Katowicach i Wrocławiu.

Zaangażowanie Sprite we wsparcie organizacji wspierających LGBTQ+ ma szerszy wymiar. Wspólnie
z Fundacją Wolontariat Równości Sprite utworzył grant dla lokalnych parad, by wesprzeć ich organizację w innych miastach w Polsce. Razem z Grupą Stonewall marka przygotowuje specjalny projekt edukacyjny na okres wakacyjny.

Sprite wierzy, że masowe, silne marki mają dziś do odegrania ważną rolę. Są słuchane, a to oznacza odpowiedzialność. Dlatego powinny mówić o rzeczach ważnych, a za takie uznaje równość, różnorodność i prawo do bycia sobą.

Trwa sezon hejterów

#iloveyouhater

Niech gadają. Żyj rześko.



Limitowana puszka Sprite z tęczowym logo oraz działania wspierające środowiska LGBTQ+ to polska odsłona globalnej kampanii Sprite „I love you hater”, która dotyczy wielu przejawów hejtu wobec różnych grup i indywidualności oraz dyskryminacji. Kampania marki nie tylko wspiera różnorodność, ale idzie o krok dalej – mówi o tym, czego może dotyczyć hejt i jaka postawa wobec hejtu ma sens. Slogany: „Trwa sezon hejterów” „Niech gadają. Żyj rześko”, które towarzyszą kampanii, to nie tylko diagnoza otoczenia, w którym żyjemy - ciągłego poddawania ludzi ocenom i eskalacji uprzedzeń, ale inspiracja do stawienia temu czoła i bycia tym, kim się chce.

Komunikacja kampanii opiera się na prawdziwych historiach osób i autentycznych, hejtujących komentarzach, z jakimi się spotykali. Dziś, gdy znają swoją wartość i potrafią zdystansować się do ataków, dzielą się swoim doświadczeniem z innymi. Bohaterami „I love you hater” na całym świecie zostali nie aktorzy, ale osoby, które same doświadczyły agresji ze względu na swoją odmienność, 

a mimo to spełniają swoje marzenia. Twarze kampanii to m.in. artyści, sportowcy, społecznicy - np. polski tancerz latynoamerykański, wytatuowana „rave girl”, mistrzyni olimpijska w pływaniu Rocio Velazquez, surferka Liz Romer ze Szwecji, czy zawodniczki damskiej drużyny piłkarskiej CE Sant Gabriel z Barcelony. Wszyscy oni zetknęli się z krytyką dotyczącą różnych aspektów ich życia, np. cech fizycznych, niestandardowego hobby czy orientacji seksualnej. I wszyscy pokazują, że można i warto robić to, co się kocha, podążać za swoją pasją i być wiernym sobie, niezależnie od ocen. Bohaterowie kampanii dają prostą radę: hejt rodzi hejt, walcz z nim miłością. Stąd przekaz, wstukiwany
w odpowiedzi na komentarze hejterów: #iloveyouhater.

Hejt nie zniknie z dnia na dzień, ale można się na niego uodpornić. To prostsze, kiedy wiemy, że hejt to nie siła, ale słabość, bo wynika ze strachu przed innością – przed innym wyglądem, kolorem skóry, religią, kulturą, czy orientacją seksualną. To wiara w siebie i życie w zgodzie ze sobą, dają siłę, która, pozwala przeciwstawić się hejtowi. Trzeba złapać do niego dystans, wierzyć w siebie i być sobą, 

a jedynym sposobem na niego jest miłość. Stąd też hasło „I love you hater” i melodia „All you need is love” jako motyw muzyczny kampanii.

Manifest Sprite

Sprite wierzy w autentyczność i różnorodność. W prawo do bycia sobą i wyrażania tego. W wolność. 

I w to, że marki mają obowiązek stawać po dobrej stronie mocy.

Dlatego zabiera głos. Żeby dać młodym ludziom impuls i moc do przeciwstawienia się hejtowi.

Nie sprawimy, że hejt zniknie, ale możemy się na niego uodpornić.

To prostsze, kiedy wiemy, że hejt to nie siła, ale słabość, bo wynika ze strachu przed innością – przed innym wyglądem,

kolorem skóry, religią, orientacją seksualną, inną kulturą.

Wtedy łatwiej się od tego odbić. Zlekceważyć. Być ponadto.

Trzeba złapać do niego dystans, wierzyć w siebie i być sobą.

* * *

Trwa sezon hejterów. Wiemy, że jest ciężko. Ale stop. Żyj rześko.

Hejt jest tak naprawdę słaby. I wynika z zagubienia, z obawy przed innością.

Hejt to coś na kształt obrony przez atak – opiera się na podważaniu wszystkiego, co odstaje od „standardu”.

Ale hej, na świecie są miliony ludzi, którzy czymś się różnią od standardu. Bo kto właściwie wie czym jest standard?!

Standard jest tam, gdzie czujesz się ze sobą OK i nikogo przy tym nie krzywdzisz.

Nie w sztywnych ramkach – nie w tym, że chłopaki  mają robić jedno, a dziewczyny drugie, że trzeba się ładnie ubrać,

nie w uprzedzeniach i hasłach, że w danym kraju mieszkają tylko osoby o niebieskich albo czarnych oczach.  

Odważni ludzie są otwarci na to, że ktoś może żyć inaczej niż oni – uczą się, są ciekawi, wiedzą, że świat jest kolorowy. 

A hejt jest tam, gdzie brakuje tej otwartości. Tam, gdzie ktoś nie myśli sam i sięga po stereotyp.

Wiesz co? Masa ludzi, którzy osiągnęli na świecie najwięcej, zaczynała właśnie od tego punktu co Ty. 

Też się stresowali, że są inni. Ale inny zwykle znaczy wyjątkowy.

Jesteś wyjątkowy i to jest super. Bądź sobą. Nie daj się.

Kiedy wiesz już, że hejt nie jest oznaką siły, ale oznaką lęku, łatwiej jest się uzbroić i zdystansować.

Weź oddech, otrząśnij się i patrz na to z dystansem. Jesteś ponad to. Żyj rześko.

Ktoś Ci powiedział coś, co Cię na maxa dotknęło?

No i ok. Może Cię to wytrąciło z równowagi, ale nie o tym jest przecież Twoja historia.

Niech się burzą, niech hejtują.

Otrzep się i idź dalej. Przecież już wiesz skąd to się bierze.

Żyj rześko.

A hejter? Pogubił się. Widzisz go, ale nie może Cię skrzywdzić.

#iloveyouhater :)

O firmach z systemu Coca-Cola

***

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela ponad 500 marek napojów bezalkoholowych obecnych w ponad 200 krajach świata.  Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów. Wybrane marki dostępne na naszym rynku to: Coca-Cola, Coca-Cola Zero Cukru, Coca-Cola Cherry, Coca-Cola Lime, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napoje izotoniczne Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu, Kropla Delice, napoje herbaciane FUZETEA oraz napoje roślinne AdeZ. Coca-Cola systematycznie wzbogaca ofertę napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Podejmuje także działania, służące ograniczeniu wpływu na środowisko poprzez promowanie recyklingu i dbałość o zasoby wody. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 2 100 osób.

Kontakt dla mediów:

Anna Mazurek, Senior PR Consultant, anna.mazurek@big-picture.com,  +48 505 023 311