Pomimo rosnącego tempa życia, Polacy potrafią zwolnić i znaleźć czas dla siebie. Blisko połowa z nas ma w ciągu dnia chwilę, którą może poświęcić tylko sobie. Co ciekawe, najczęściej odprężamy się w zaciszu własnego domu (40,1%) – bardzo często w towarzystwie ulubionej muzyki (39,1%). O tym, dlaczego tak ważna jest chwila pauzy i skupienia na swojej osobie, mówimy podczas kolejnej fazy komunikacji marki FUZETEA.


Na potrzeby kampanii marki FUZETEA sprawdziliśmy, czy Polacy potrafią znaleźć chociaż kilka minut na chwilę relaksu. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research Czy Polacy potrafią zwolnić? Czyli „me time” w praktyce[1], 47%  z nas znajduje czas na odprężenie co najmniej raz dziennie. Co więcej, aż 20,3% ma czas dla siebie nawet kilka razy w ciągu dnia i nie mówimy tutaj tylko o kilkusekundowym oddechu – 42,4% badanych odpręża się przynajmniej przez godzinę dziennie, a 38,1% potrzebuje na to pół godziny. Co to mówi o naszym pokoleniu? O tym, czy Polacy zrozumieli, dlaczego tak bardzo ważne jest zatrzymanie się i odnalezienie siebie na nowo, opowiada Małgorzata Biniek – psycholog i coach, ekspert wspierający komunikację marki FUZETEA.

Coraz więcej Polaków rozumie, że jeśli chcemy sensownie przeżyć swoje życie, musimy wypracować sobie sposób na odpoczynek, czyli regenerację sił. Dla wielu jednak wciąż nie jest to łatwe. W naszym kręgu kulturowym żyje się w pośpiechu, jesteśmy przestymulowani nadmiarem bodźców, ogromem informacji, tempem zmian, działaniem pod presją. Żyjąc na wysokich obrotach, bez odpoczynku, zużywamy energię, której nie uzupełniamy, a to w prostej linii prowadzi do wyczerpania. Dlatego bardzo ważne jest, żeby umieć odpoczywać, nauczyć się wyciszyć umysł i znaleźć chwilę tylko dla siebie – wyjaśnia Małgorzata Biniek.

A jakie jest najlepsze miejsce na chwilę tylko dla siebie? 40,1% respondentów wybiera zacisze własnego domu, do tego ciepłe kapcie i wygodne ubranie, bez których nie obejdzie się 32,9% z nas. Coraz częściej wybieramy także naturę. Dla 33,4% idealne okoliczności do pauzy to otoczenie przyrody. Ponad 40% Polaków uwielbia słońce i świeże powietrze. Dlaczego decydujemy się właśnie na takie warunki?

Nie ma jednego przepisu na relaks, to kwestia bardzo indywidualna. Niektórzy odpoczywają w domu, bo tam czują się najbezpieczniej. Ale jeśli chcemy „złapać oddech”, odradzam leżenie na kanapie przed telewizorem. Za to nie da się przecenić czasu spędzonego na świeżym powietrzu, najlepiej nad wodą lub wśród zieleni. W otoczeniu natury łatwiej wyciszyć umysł i złapać dystans. Dobrze jest też pozwolić sobie na konkretne dawki spokojnego ruchu, jak spacery albo wycieczki rowerowe. Kiedy jesteśmy w ruchu, trudniej jest nam myśleć o problemach – dodaje ekspert.

Ciekawe jest także, bez czego Polacy nie obejdą się podczas swojej chwili tylko dla siebie. 39,1% do perfekcyjnego wytchnienia potrzebuje ulubionej muzyki. Relaks łączy się również często z czymś smacznym do picia (36,9%). Czy to jednak wystarczy, aby naprawdę oderwać się od niezałatwionych spraw? 60% badanych deklaruje, że podczas odpoczynku umie wyłączyć myślenie o tym, co mają na głowie. Niestety dla wielu z nas natłok obowiązków wygrywa – 40% badanych rezygnuje z tego powodu z chwili tylko dla siebie. Częstym powodem jest też poczucie, że takie chwile powinno się poświęcać innym (23,4%). Czy to słuszne założenie?

Dochodzimy tutaj do istotnej kwestii. Musimy nauczyć się myśleć o sobie bez wyrzutów sumienia. Jeśli utniemy sobie po południu 15-minutową drzemkę,  lub pogapimy się po prostu na chmury, nie odbierając w tym czasie telefonu, naprawdę świat się nie skończy! Nawet kilkuminutowe zatrzymanie się w ciągu dnia pomaga przewietrzyć umysł i złapać dystans. Chwila dla siebie może wiele zmienić w naszym podejściu do bieżących problemów, a tym samym znacząco wpłynąć na polepszenie samopoczucia, relacji z innymi ludźmi i skuteczności w pracy. Odświeżony umysł jest bardziej otwarty i kreatywny. Dlatego warto pozwolić sobie na celebrowanie chwili, tu i teraz, z samym sobą – dodaje Małgorzata Biniek.

O tym, jak oderwać się od swoich obowiązków i znaleźć czas tylko dla siebie, mówią także bohaterowie nowego spotu reklamowego FUZETEA: Basia Kurdej-Szatan, Modny Tata i Gabi Drzewiecka https://www.youtube.com/watch?v=8l2ggG9o59U.

FUZETEA to zaskakująca fuzja smaków herbaty, owoców, ziół i kwiatów, dostępna na polskim rynku od stycznia 2018 roku w pięciu kompozycjach:

·        fuzja smaków czarnej herbaty, brzoskwini, z nutką hibiskusa;

·        fuzja smaków czarnej herbaty, cytryny, z nutką trawy cytrynowej;

·        fuzja smaków zielonej herbaty, mango, z nutką rumianku;

·        fuzja smaków zielonej herbaty, limonki, z dodatkiem mięty;

fuzja smaków zielonej herbaty i cytrusów.

 

 

 

[1] Badanie Czy Polacy potrafią zwolnić? Czyli „me time” w praktyce, SW Research na zlecenie Coca-Cola Poland Services w ramach kampanii marki FUZETEA,  06.07 – 09.07.2018, N= 1014.