Wprowadzona po raz pierwszy w 2009 r. maszyna do napojów Coca-Cola Freestyle®, obsługiwana za pomocą ekranu dotykowego, była zupełnie nową formą dystrybutora typu fontanna na rynku. Oferowała niespotykany do tej pory wachlarz możliwości w przyjaznym, interaktywnym formacie. Dziś rewolucyjna maszyna pomaga marce Coca-Cola oferować więcej rodzajów napojów, w tym nowe smaki, aby sprostać zmieniającym się gustom, przyczynić się do ochrony środowiska oraz wzmocnić pozycję naszych klientów i spersonalizować doświadczenia ich gości.

"Kiedy wprowadziliśmy dystrybutor napojów Freestyle, była to naprawdę destrukcyjna innowacja. Dziś jest to biznes warty miliard dolarów "- powiedział Chris Hellmann, wiceprezes i dyrektor generalny Coca-Cola Freestyle Division w The Coca-Cola Company. ,,Możliwość wyboru i indywidualizacja nie są modą – są naszym standardem. Dlatego koncentrujemy się na tym, aby platforma Coca-Cola Freestyle była aktualna i nowoczesna, abyśmy nadal mogli oferować coraz więcej napojów, które odpowiadają potrzebom ludzi."

Podczas gdy tradycyjne dystrybutory typu fontanna oferują od sześciu do ośmiu opcji, Coca-Cola Freestyle wykorzystuje technologię mikro-dawkowania, aby dostarczyć ponad 200 napojów gazowanych i niegazowanych, w tym ponad 117 niskokalorycznych i bezkalorycznych - oraz ponad 100 unikalnych odmian napojów, których nie można spróbować nigdzie indziej. Warianty są wyświetlane w czterech grupach - niskokaloryczne i niezawierające kalorii, owocowe, bez kofeiny i "pokaż wszystko". Do tej pory w Stanach Zjednoczonych i w kilku innych krajach zainstalowano ponad 50 000 sztuk takich dystrybutorów.

Dobrą wiadomością, zarówno dla klientów marki Coca-Cola - restauracji, kin, sklepów wielobranżowych, parków rozrywki, jak i dla konsumentów - jest fakt, że dzięki maszynie Freestyle porcje napojów zostały powiększone o 8%, a kalorie przypadające na kubek napoju serwowany w tych lokalizacjach zmniejszono o blisko 10% .

Marka Coca-Cola postrzega Coca-Cola Freestyle jako coś więcej niż sam dozownik –to także kapitał marketingowy, tworzący wartość dla naszych klientów. Badania przeprowadzone przez firmę pokazują, że handel z punktami sprzedaży, wyposażonymi w dozownik Coca-Cola Freestyle jest na wyższym poziomie, niż ze sklepami, które go nie posiadają, co oznacza więcej odwiedzających i większą ilość sprzedanych napojów, a tym samym wzrost ogólnych przychodów dla klientów marki Coca-Cola.



Konsumenci lubią tworzyć własne unikalne mieszanki napojów przy użyciu maszyny Freestyle, która dostępna jest w różnych rozmiarach i może wyświetlać dostosowane lub zindywidualizowane wiadomości na ekranie.

Coca-Cola współpracuje z klientami, umożliwiając im tworzenie okresowych promocji specjalnych napojów. Na przykład sieć amerykańskich restauracji ,,Wendy’s’' dodała do swojej oferty dostępny wyłącznie w maszynie Freestyle napój ,,​​Dave's Cherry Cream Soda’’ (nazwany na cześć założyciela Dave'a Thomasa), a marka Zaxby’s wprowadziła na rynek limitowaną edycję napoju powstałego z połączenia Sprite’a i Mello Yello – dedykowaną specjalnie dla fanów University of Georgia i Georgia Tech, aby mogli świętować podczas sezonu rozgrywek futbolowych.

Konsumenci mogą połączyć się z aplikacją mobilną Freestyle, by po wejściu do punktu sprzedaży z maszyną odebrać swój ulubiony napój, a w 2019 roku będą mogli za pomocą tej metody stworzyć swoją autorską mieszankę.

Istnieją również korzyści dla środowiska wynikające z koordynacji punktu sprzedaży z wykorzystaniem maszyny Freestyle. Kubki wielokrotnego użytku, wyposażone w mikrochip, technologię identyfikacji radiowej ValidFill® (RFID), zostały ostatnio wprowadzone do użytku z maszynami Coca-Cola Freestyle przez wiele różnych uniwersytetów, linii wycieczkowych i parków tematycznych. Kubki wielokrotnego użytku są zintegrowane z maszyną Coca-Cola Freestyle, zapewniając wygodę nalewania ulubionych i nowych smaków, a jednocześnie pomagając zredukować ilość odpadów pochodzących z opakowań. W ten sposób Coca-Cola Freestyle może pomóc w osiągnięciu postępu przy realizacji naszych celów i urzeczywistnieniu wizji świata bez odpadów: World Without Waste.

Maszyny Coca-Cola Freestyle mogą przyczynić się do zmniejszenia ilości odpadów powstających podczas transporu i produkcji. Wkłady SmartPAK ™ do maszyny Coca-Cola Freestyle mają mają niższy ślad węglowy niż tradycyjne opakowania syropów, są wytwarzane w obiekcie certyfikowanym przez Gold LEED przy wykorzystaniu energii odnawialnej i technologii oszczędzania wody, a co więcej, składają się w 15 do 30% z materiałów z recyklingu.

Maszyny Freestyle mają dodatkowe możliwości poza samym dozowaniem napojów. System komputerowy wewnątrz urządzenia rejestruje wszystkie dane związane z każdym użyciem. Informacje te pomagają kształtować ofertę napojów Coca-Cola, wspierając ukierunkowany na konsumenta program rozwoju, pomagają w tworzeniu programów marketingu cyfrowego oraz pełnią wiele innych funkcji. Na podstawie zebranych w ten sposób danych w 2017 roku w Ameryce Północnej pojawił się napój Sprite Cherry, jako pierwsza krajowa marka, zainspirowana informacjami zarejestrowanymi przez maszyny Coca-Cola Freestyle.

Niedawno Coca-Cola zaprezentowała swoją najnowszą odsłonę maszyny Freestyle o nazwie ,,Coca-Cola Freestyle 9100’’, która będzie dostępna na terenie całych Stanów Zjednoczonych w 2019 roku. Ponadto, zespół planuje wprowadzić nowy system operacyjny Freestyle do wszystkich dystrybutorów na rynku, aby zapewnić innowacyjne korzyści dla istniejących klientów, w tym dostęp do panelu diagnostycznego z rejestracją poziomu zapasów napojów w czasie rzeczywistym.

Tekst oryginalny: https://www.coca-colacompany.com/stories/coca-cola-freestyle-meeting-evolving-tastes-and-customizing-experiences-with-less-waste