The Coca-Cola Company ogłosiła nazwiska sześciu zwycięzców konkursu The Sweet Story Challenge. Nasi fani dzielili się historiami, które inspirują do stworzenia nowych, naturalnych, niskokalorycznych alternatyw dla cukru.

Każdy zwycięzca otrzyma 20 tys. dolarów za historie, które mogą stać się inspiracją do stworzenia nowych słodzików. Laureatów wskazało jury, oceniając pomysłowość i jakość nadesłanych zgłoszeń.

Oto sześć zwycięskich historii:

Antonio Sacido, Meksyk, „Agave Salmiana, The Ancestral Plant”. Historia o zwiększeniu uprawy agawy na niewielkiej plantacji w celu zwiększenia zatrudnienia.

Rosse Ancalle, Boliwia, „Sweeten your Meal with Yacon”. Ta historia skupia się na kulturowej historii roślin Yacón.

Karen Martin, Australia, “Imagine… A Sprinkling of Custard Dust”, skupiła się na wykorzystaniu sproszkowanego jabłka cukrowego jako słodzika.

Rania Harastani, Anglia, “Amiable and Sweet” to naukowe i kulturowe spojrzenie na anyż.

Janisław Iljew, Bułgaria, “Chasing the Sweetness: The Life Giving Ingredient”. To historia wykorzystania szarańczynu jako słodzika.

Sandra Laksmono, Indonezja, “Coco-Cola, A Healthier Lifestyle”. Uczestniczka wskazuje na rolę kokosa jako słodzika używanego w Indonezji.

„W The Coca-Cola Company nieustannie szukamy nowych, jeszcze lepszych składników i wiemy, że wiele z nich już dziś używanych jest w różnych społecznościach na całym świecie” - mówi Robert Long, wiceprezes i dyrektor ds. innowacji w The Coca-Cola Company. „The Sweet Story Challenge opiera się na naszym pragnieniu, by tworzyć napoje, których chcą konsumenci, a także na naszej chęci poszukiwania nowych źródeł innowacji. Sześć zwycięskich historii to świetny przykład innowacji powstałych dzięki osobistym historiom naszych konsumentów, dzięki doświadczeniu innych kultur. Jesteśmy podekscytowani rozwiązaniami, jakie mogą narodzić się dzięki tym pomysłom”.


Coca-Cola postanowiła przyjrzeć się historiom stojącym za innowacyjnymi słodzikami, aby lepiej zrozumieć osobiste i kulturowe konteksty, w których słodkie potrawy i napoje spożywane są na co dzień. Dzięki zrozumieniu dlaczego i jak używa się naturalnych zamienników cukru, firma może lepiej odpowiedzieć na zmieniające się gusta konsumentów.

The Sweet Story Challenge to kolejny krok na drodze The Coca-Cola Company do wzrostu skupionego na konsumencie, który oznacza m.in. wprowadzenie nowych kategorii i napojów nisko- i bezcukrowych. Te zmiany wymagać będą podejmowania skalkulowanego ryzyka i poszukiwania nowych źródeł innowacji.

Crowdsourcing to świetny przykład narzędzia, które skierowane jest do konsumenta. Bezpośredni kontakt z naszymi fanami w poszukiwaniu nowych, naturalnych słodzików wspiera strategię  firmy Coca-Cola, aby dostarczać konsumentom napojów dopasowanych do różnych potrzeb, stylów życia i pór dnia. W miarę jak firma rozszerza ofertę napojów, aby zwiększyć wybór i wygodę konsumentów, planuje poszukiwać innowacji zarówno w ramach systemu Coca-Cola, jak i poza nim.

„Myślę, że najważniejsze w The Sweet Story Challenge jest to, że fani naszych napojów mieli szansę podzielić się z nami pomysłami, które mogą wpłynąć na kształt naszej oferty” - mówi Long. „Możliwości takie jak ta i nasza gotowość do wsłuchiwania się w głos fanów to istota wzrostu skoncentrowanego na konsumentach”.

Oryginalny tekst: http://www.coca-colacompany.com/stories/sweet-story