Coca-Cola włączyła się w ogólnopolską kampanię „Zielona stążka #DlaPlanety”, która zachęca do podjecia ekologicznych zobowiązańi recyklingu plastikowych opakowań.

Akcję z okazji Światowego Dnia Środowiska organizuje Centrum UNEP/GRID-Warszawa, jedna z agend ONZ. „W Polsce recyklingowi poddawane jest mniej niż 30 proc. plastikowych odpadów, a 40 proc. z nich trafia na wysypiska. Tymczasem to, w jaki sposób obchodzimy się z plastikiem po jego zużyciu, ma wpływ na środowisko naturalne, gospodarkę i na nas samych” – mówi Maria Andrzejewska, dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Ekologiczne wyzwania, czyli postaw na recykling

Symbolem akcji są zielone wstążki przypinane przechodniom przez wolontariuszy i pojawiające się w internecie, choćbyna profilach w social media. Z tej okazji w kilku miastach Polski 4 czerwca charakterystyczne budynki zostały podświetlone na zielono, jak choćby Pałac Kultury i Nauki w Warszawie.

Na stronie internetowej DlaPlanety.pl możesz podjąć ekologiczne zobowiązanie, czyli proste, konkretne działanie na rzecz ograniczenia naszego wpływu na środowisko, takie jak wybieranie naczyń wielorazowego użytku zamiast jednorazowych talerzy i kubków czy segregowanie odpadów. Dowiedz się  dlaczego świat bez odpadów jest możliwy.

World-Without-Waste-Logo-PNG.png

Coca-Cola z zieloną wstążką

Na początku roku także sama Coca-Cola ogłosiła swoją ambicję zbierania do 2030 roku i poddawania recyklingowi tylu opakowań, ile wprowadza na rynek. Dąży też do tego, by wszystkie opakowania produktów w pełni nadawały się do recyklingu, a 50% każdej puszki lub butelki stanowił materiał wtórny. Czytaj więcej o akcji Świat bez odpoadów

„Plastikowe opakowania są trwałym elementem współczesnego świata, ale jako odpady nie mogą stanowić problemu dla naszej planety. Jest więc wiele do zrobienia, ale musimy działać wszyscy razem” - mówiStoyan Ivanov , Dyrektor Generalny Coca-Cola Poland Services. „Zaangażowanie biznesu nie wystarczy jednak, by uzdrowić sytuację. Decyzje podejmowane codziennie przez indywidualnych konsumentów mają ogromny wpływ na środowisko, dlatego potrzebne są akcje, które zwiększą ich świadomość ekologiczną, takie jak „Zielona wstążka #DlaPlanety”. Cieszymy się, że możemy się do niej przyłączyć”.

W ramach kampanii „Zielona wstążka #DlaPlanety” Coca-Cola przeprowadzi akcje edukacyjne i konkursy wśród swoich pracowników. Wszystko po to, by zachęcić ich do podejmowania ekologicznych zobowiązań.

Recykling i wiele więcej

„Już teraz opakowania wszystkich napojów z oferty Coca-Cola dostępnej w Polsce nadają się w 100 procentach do recyklingu. Od 2001 roku udało nam się także zmniejszyć wagę wszystkich opakowań PET o 45 procent. Między 2016 a 2017 rokiem Coca-Cola zredukowała o 25 procent całkowitą wagę odpadów generowanych w związku ze swoją działalnością. A dzięki modernizacji linii produkcyjnych w 2016 roku, nasze fabryki w Polsce zaoszczędziły 158 000 m3 wody, co odpowiada objętości 63 basenów olimpijskich. Stale pracujemy też nad ograniczeniem emisji dwutlenku węgla” – wylicza Jaak Mikkel, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC Polska.

Kampanię „Zielona wstążka #DlaPlanety” koordynuje Centrum UNEP/GRID-Warszawa, ośrodek globalnej sieci GRID (Global Resource Information Database – światowej bazy danych o zasobach Ziemi) utworzonej przez UNEP (Program Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska) w celu wzmocnienia efektywnego zarządzania zasobami środowiska