„Zawsze jestem podekscytowany, kiedy wydaję nową piosenkę” – mówi Jason Derulo, siedząc przy konsoli miksera w swoim domowym studio nagraniowym. „Tym razem czuję się inaczej. Jakby to był idealny moment na ten utwór”.

Gwiazda muzyki pop mówi o utworze „Colors”, który napisał i nagrał na potrzeby kampanii Coca-Cola przed piłkarskimi Mistrzostwami Świata FIFA 2018. Wytwórnia Warner Bros. wyda singiel 16 marca, a Coca-Cola będzie go promować w miesiącach poprzedzających tegoroczny mundial.

Coca-Cola nawiązała współpracę z Derulo, aby stworzyć piosenkę pełną optymizmu i integrującą ludzi, a także wyrażającą emocje wokół mundialu i ich rolę w zbliżaniu ludzi.

„Chcieliśmy połączyć siły z artystą o globalnej rozpoznawalności, aby stworzyć jeden utwór, za którym będzie stało wszystko, co reprezentujemy jako marka” - mówi Brad Ross, dyrektor ds. globalnego marketingu w futbolu w Coca-Cola. „I to się Jasonowi w pełni udało”.

Hymn stanowi wezwanie dla kibiców z całego świata, by przybrali „kolory”, które będą czymś więcej niż tylko flagami państwowymi czy trykotami ich drużyn.

„Słowa mają o wiele głębsze znaczenie” - mówi Ross. „To wezwanie do świętowania, do poczucia dumy z tego, co reprezentujesz, niezależnie skąd pochodzisz. To potężne, uniwersalne hasło, które ożywia naszą kampanię”.

Derulo propozycję współpracy od Coca-Cola potraktował jako szansę na stworzenie utworu, który zbliży do siebie różne kultury. „Ta piosenka właściwie sama się napisała” - mówi. „'Colors' to opowieść o bohaterach, ale także o świecie, w którym żyjemy. Czerpie z mistrzostw świata, ale i ze świata, w którym żyjemy”.

Pod względem muzycznym „Colors” to połączenie wielu gatunków i kultur. „Kiedy tworzysz hymn Mistrzostw Świata, chcesz stworzyć coś, czym mogą się cieszyć kibice na całym świecie” - wyjaśnia Derulo. „Ta piosenka ma wyspiarski klimat, afrykańskie rytmy i latynoskie brzmienia. Połączyłem to wszystko i dodałem stadionową atmosferę, dzięki czemu każdy może poczuć, że to jego melodia”.

Derulo współpracuje z wieloma artystami z całego świata, od Szwajcarii po Arabię Saudyjską i RPA, tworząc serię lokalnych remiksów „Colors”, które ujrzą światło dzienne w najbliższych miesiącach.

Współpraca z Derulo to najnowsza odsłona globalnej kampanii marketingowej Coca-Cola przed piłkarskimi Mistrzostwami Świata FIFA 2018. Wcześniej Coca-Cola po raz pierwszy w historii podpisała wirtualną umowę sponsorską z Alexem Hunterem, bohaterem gry EA FIFA 18, a także zainaugurowała 2018 FIFA World Cup Trophy Tour by Coca-Cola, czyli objazd pucharu Mistrzostw Świata po świecie. Ross ma nadzieję, że piosenka i ogromna rozpoznawalność Derulo stworzą trampolinę, dzięki której kampania dotrze do szerokiego grona odbiorców, nie tylko kibiców piłkarskich.

Muzyka jest częścią działań marketingowych Coca-Cola w ramach Mistrzostw Świata FIFA od dwóch edycji imprezy. W 2010 roku współpracę z marką nawiązał K'Naan, a w 2014 roku David Corey.

Oryginalny tekst: http://www.coca-colacompany.com/FIFA2018Anthem