Coca-Cola wspiera kampanię #MentorHer służącą rozwojowi mentoringu kobiet w biznesie. „Nie chodzi tylko o rozwój kobiet. Chodzi o rozwój nas wszystkich” - pisze James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company.

Walcząca o prawa kobiet organizacja LeanIn przyjrzała się problemowi mentoringu po głośnej akcji społecznościowej #metoo. Wedle najnowszych badań sprawiła ona, że aż o jedną trzecią spadła liczba mężczyzn chcących szkolić swoje podwładne w miejscu pracy. Obawiają się oni, że podczas bliskiej współpracy mogą zostać niesłusznie oskarżeni o molestowanie. Odsetek mężczyzn czujących dyskomfort w czasie mentoringu kobiet wzrósł z 5 proc. do 16 proc.

Aby odwrócić ten trend, LeanIn wraz z Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjną Facebooka, zainicjowały #mentorher – akcję skierowaną do mężczyzn, którzy mają obawy przed szkoleniem pracownic.

Źródło: https://ushcc.com

Inicjatywa kierowana jest do dyrektorów generalnych i liderów społeczności, którzy publicznie wspierają mentoring kobiet, mający uczynić miejsca pracy bardziej im przyjaznymi.

Kampanię #MentorHer wspiera The Coca-Cola Company na czele z Jamesem Quincey, jej dyrektorem generalnym i prezesem.

„Jako organizacja, którą tworzą ludzie wszystkich płci, narodowości i doświadczeń życiowych, The Coca-Cola Company angażuje się w tworzenie kultury mentoringu na każdym poziomie” – pisze Quincey w specjalnym liście. „Nasi współpracownicy to doceniają. Dzięki temu nasz biznes może się rozwijać. I to dzięki temu lepsze jutro, którego pragniemy, może stać się rzeczywistością.

W naszej firmie w szczególny sposób wspieramy mentoring kobiet, dostrzegając jego ogromny wpływ, jaki wywiera na nasz system. Mentoring kobiet pozwala nam odkryć i przeanalizować ukryte uprzedzenia, które stoją na drodze ich rozwoju. Nie chodzi więc tylko o rozwój kobiet. Chodzi o rozwój nas wszystkich.

Osobiście wspieram też w naszej firmie tworzenie otwartego, inkluzywnego środowiska dla wszystkich. Środowiska, w którym każdy może w pełni uczestniczyć we wszelkich przejawach naszej działalności.

Wspieramy #MentorHer nie tylko dlatego, że to dobre rozwiązanie dla kobiet, ale też dlatego, że to po prostu słuszne przedsięwzięcie”.