Chcesz by marzenie o efektownym „kaloryferze” się ziściło? Aby uzyskać taki efekt, nie trzeba karnetu na siłownię i drogiego sprzętu. Wystarczy dobra dieta, ćwiczenia w domu i nieco wytrwałości. Oto domowe ćwiczenia na mięśnie brzucha.

Ćwiczenia na brzuch kojarzą nam się głównie z setkami brzuszków. Tymczasem to popularne ćwiczenie nie jest wcale najlepszym pomysłem na trening brzucha. Mięśnie brzucha są odpowiedzialne za stabilizację naszego ciała i utrzymywanie pionowej pozycji podczas chodzenia czy przenoszenia przedmiotów. Dlatego trening oparty na skłonach nie jest tak efektywny jak ten, który wykorzystuje stabilizacyjne funkcje tej partii mięśni. Co więcej, brzuszki niepotrzebnie obciążają kręgosłup, o który powinniśmy dbać w sposób szczególny, także podczas treningów.

Jak więc wyrzeźbić brzuch? Oto wybrane ćwiczenia na płaski brzuch, które bez przeszkód możesz wykonać w domu.

Ćwiczenia na brzuch: półbrzuszki

Trening brzucha w tradycyjnym wydaniu możesz zastąpić jego modyfikacją, która nie obciąża kręgosłupa lędźwiowego, a jest równie efektywna. Półbrzuszki od klasycznych brzuszków różnią się tym, że podczas ćwiczenia nie odrywasz od podłogi dolnej części pleców. Skłony wykonuj więc podnosząc wyłącznie głowę i górną część pleców, dbając o to, by pracować głównie mięśniami brzucha, a nie szyi i karku.

Ćwiczenia na brzuch: brzuszki z rotacją

Ćwiczenia na mięśnie brzucha wymagają zaangażowania różnych partii mięśniowych, tu sprawdza się kolejna wariacja na temat brzuszków. Połóż się na plecach z nogami ugiętymi w kolanach. Ręce połóż za głową lub skrzyżuj na klatce piersiowej. Oderwij górną część pleców od podłoża skręcając tułów naprzemiennie w prawą i lewą stronę. Pamiętaj, by dolna część tułowia cały czas przylegała do podłogi.

Ćwiczenia na brzuch: siad narciarski

Trening brzucha to także ćwiczenia, które mogą się z tą partią mięśni nie kojarzyć. Aby wykonać siad narciarski, stań tyłem do ściany w odległości pół metra, w lekkim rozkroku. Przechyl się do tyłu i oprzyj plecami o ścianę. Przesuwaj się tułowiem w dół, uginając kolana aż do głębokiego przysiadu, utrzymaj pozycję przez minutę i wróć do wyjściowego położenia.

Ćwiczenia na brzuch: sprężyna

Aby wykonać to ćwiczenie, połóż się na plecach z rękami wyciągniętymi wzdłuż ciała. Podnieś nogi prostopadle do podłogi i nie odrywając dłoni od podłoża unieś razem z nogami także biodra. Teraz wykonaj kilka sprężynujących ruchów nogami w górę i w dół. Aby ćwiczenie było skuteczne, nie opuszczaj bioder.

Ćwiczenia na brzuch: v up

Leżąc na plecach podnieś nogi prostopadle do podłogi i lekko ugnij kolana. Podciągnij kark i tułów do góry wyciągając ręce w stronę stóp i wróć do wyjściowej pozycji. Powtarzaj ćwiczenie, unosząc ręce jak najwyżej.

Ćwiczenia w domu to początek

Jak schudnąć z brzucha? Odpowiednie ćwiczenia to nie wszystko. Pamiętaj, że nawet najbardziej intensywny trening nie pomoże, jeśli nie będzie mu towarzyszyła zbilansowana dieta. Podczas ćwiczeń możesz zbudować piękne mięśnie brzucha, które wciąż będą się kryć pod warstwą tkanki tłuszczowej. Zwróć uwagę na swój jadłospis, a efekty treningów okażą się o wiele lepsze!