W The Coca-Cola Company wiemy, jak ważne jest dostarczanie konsumentom jasnych, prostych i zrozumiałych informacji na opakowaniach produktów, by pomóc im w dokonywaniu zdrowych, świadomych decyzji żywieniowych. W najbliższych tygodniach zauważysz, że wprowadzamy znaczące zmiany na etykietach naszych napojów gazowanych.

Na opakowaniach umieścimy nowe, kolorowe oznaczenia wartością odżywczą. Nowe oznaczenia bazują na sprawdzonych już rozwiązaniach, czyli dotychczasowych, czarno-białych ikonach nazywanych RWS (Referencyjne Wartości Spożycia) , które możesz znaleźć na wielu produktach w Polsce i w innych krajach Europy od 10 lat.

Największa różnica polega na tym, że na froncie opakowania będziemy zamieszczać nie tylko informację o liczbie kalorii, ale także zawartości cukru, soli, tłuszczu i kwasów tłuszczowych nasyconych. Kolory pozwolą szybko zorientować się, ile jest poszczególnych składników odżywczych w naszych napojach.

Jest to system identyczny z tym, który z sukcesem funkcjonuje w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jesteśmy dumni, że dobrowolnie wspieramy go od 2014 roku. System ten zakłada, że składniki odżywcze oznaczone są kolorami tak, jak sygnalizacja świetlna: czerwienią, żółcią i zielenią, co pomaga ludziom wybierać odpowiednie dla nich produkty.

W Wielkiej Brytanii zebraliśmy wiele pozytywnych doświadczeń i uważnie wsłuchaliśmy się w opinie płynące ze środowisk eksperckich, akademickich i konsumenckich. Dlatego wiemy, ile nowe etykiety mogą zmienić w świadomości konsumentów i procesie podejmowania decyzji zakupowych.

Nowe etykiety poddamy testom na części naszego rozległego portfolio, w tym na markach Coca-Cola, Fanta i Sprite. Udostępnimy publicznie wyniki tych testów jako część unijnych badań różnych rozwiązań dla etykiet w Europie. Więcej informacji znajdziesz w tej infografice i tutaj.


Nasze prace nad nowymi oznaczeniami bazują na wnioskach z poświęconego otyłości raportu OECD Obesity Update z 2017 roku, wedle których „systemy sygnalizacji świetlnej” mogą zwiększyć liczbę osób wybierających zdrowsze produkty nawet o 18 proc. i doprowadzić do zmniejszenia spożycia energii o 4 proc. W dalszym ciągu mocno wierzymy, że dostarczanie ludziom czytelnych informacji, które pozwolą im wybrać odpowiednie produkty, pomaga w utrzymaniu prawidłowej diety, dlatego będziemy dzielić się informacjami o wynikach naszych testów.

Od dłuższego czasu wprowadzamy szereg zmian w naszym portfolio, które mają służyć tworzeniu zdrowszej oferty. Zmniejszamy zawartość cukru w wielu naszych napojach, tak by zastosować się do rekomendacji Światowej Organizacji Zdrowia dotyczącej dziennego spożycia cukru. Oferujemy też mniejsze opakowania i angażujemy się w tworzenie odpowiedzialnego marketingu.

Dostarczanie konsumentom jasnych, prostych i zrozumiałych informacji na opakowaniach jest dla The Coca-Cola Company bardzo ważne. Cieszymy się, że możemy rozwijać rozwiązania, które pozwalają ludziom zdobyć informacje, których potrzebują. Więcej o naszych postępach w Europie znajdziesz na tej infografice.

Zwróć uwagę na nasze nowe etykiety i powiedz nam, co o nich myślisz!