Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Rosji sprawiły, że Coca-Cola, FIFA i Panini, włoska firma sprzedająca naklejki, karty, komiksy i czasopisma połączyły siły, by kibice mogli zbierać wizerunki ulubionych piłkarzy i zespołów nie tylko tradycyjną metodą ale także w internecie.

Dzięki stworzeniu digitalowego albumu dostępnego na stronie internetowej oraz w aplikacji Coca-Cola pomogła przenieść karciane hobby do cyfrowego świata. Digitalowe karty do albumu przygotowanego specjalnie na Mistrzostwa Świata 2018 zbiera nawet 5 mln ludzi, a Coca-Cola przygotowała dodatkowe wyjątkowe naklejki.

Mistrzostwa Świata 2018 i cyfrowe innowacje

„Ludzie mogą zbierać i wymieniać się naklejkami, a dzięki Coca-Cola zdobywać wyjątkowe nagrody” - wyjaśnia Tony Francis, wspierający cyfrowe działania Coca-Cola podczas Mistrzostw Świata FIFA.

Coca-Cola Oficjalnym Sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski od sierpnia 2018

Panini publikuje swoje mundialowe albumy w postaci naklejek od 1970 roku. W 1998 roku Coca-Cola nawiązała współpracę z wydawcą, oferując ekskluzywne karty dla fanów w Brazylii. Przez następne 20 lat partnerzy wspólnie tworzyli nowe kolekcje, a także wprowadzili cyfrową wersję albumu w 2006 roku i aplikację mobilną w 2014.

Tegoroczna edycja ukazała się w marcu, wraz z kilkoma naklejkami dedykowanymi Coca-Cola oraz możliwością zdobycia ekskluzywnych kart dzięki kodom na nakrętkach Coca-Cola i w dedykowanych konkursach.

MŚ 2018: radość z kolekcjonowania

„Ludzie na całym świecie pasjonują się piłką, dzięki Panini możemy podzielić się tą pasją z naszymi konsumentami” - mówi Francis. „Coca-Cola i cyfrowy album Panini to innowacje i radość czerpana ze zbierania wizerunków gwiazd Mistrzostw Świata 2018”.

Albumy Panini są popularne na całym świecie a szczególnie w Ameryce Łacińskiej. „Jej mieszkańcy to pasjonaci piłki, ale i naklejek Panini” - mówi Francis. „Współpracę Coca-Cola i Panini wykorzystuje nasz meksykański oddział. Pod etykietami ponad 100 milionów butelek Coca-Cola kryją się ekskluzywne naklejki z reprezentacją Meksyku”.

„W Meksyku jesteśmy podekscytowani doświadczeniami z cyfrowymi innowacjami w naszych kanałach sprzedażowych” - podkreśla Moises Montiel z meksykańskiej Coca-Cola.

Miliony kolekcjonerów na Mistrzostwa Świata

Jak dotąd ponad 5,5 miliona kolekcjonerów odkryło 800 milionów naklejek i wymieniło się 170 milionami z nich. Podczas trwającego turnieju można zdobyć kolejne karty. Francis podkreśla, że na lipiec planowane jest rozszerzenie cyfrowego albumu o 64 karty z dwoma dodatkowymi graczami. Ponadto 32 naklejki przedstawiać będą FIFA World Cup Trophy Tour by Coca-Cola, czyli zakończoną niedawno podróż Pucharu Świata po całym globie pod auspicjami Coca-Cola.
„Poprzez interakcję z naszym produktem łączymy piłkarzy z całego świata” - mówi Francis. „Fani przenoszą tradycyjne naklejki do cyfrowego świata, a my zamieniamy to w społeczny fenomen. Z pięcioma milionami uczestników nabiera to ogromnego znaczenia i jest szalenie innowacyjne”.

Oryginalny tekst: https://www.coca-colacompany.com/stories/paninis-fifa-world-cup-digital-sticker-album-is-more-popular