W reklamie kinowej „Stranger Things” w reżyserii Duffer Brothers pojawią się bohaterowie serialu delektujący się New Coke podczas wizyty w kinie.

Fani serii Netflixa „Stranger Things” powrócą do „lata, które zmieniło wszystko” w 1985 roku - 3 sezon serialu trafił na platformę 4 lipca.

Przypadkowo lato 1985 roku zmieniło wszystko dla Coca-Cola, gdy firma niesławnie zmieniła formułę swojego ulubionego napoju flagowego za sprawą krótkotrwałej premiery New Coke.

W pierwszym tego rodzaju partnerstwie dla Netflix ekipa Stranger Things współpracowała z Coca-Colą, aby zanurzyć widzów w nostalgii lat 80-tych. Kierownictwo Netflix odwiedziło archiwa Coca-Cola w Atlancie w zeszłym roku, aby obejrzeć opakowania, pamiątki, reklamy i inne akcesoria, by upewnić się, że scenariusz dokładnie odzwierciedla wydarzenia historyczne i że wszystkie rekwizyty i wizualizacje pozostały wierne tamtemu okresowi. New Coke pojawi się w kilku odcinkach.

I (uwaga!) New Coke będzie dostępna latem tego roku podczas (bardzo) ograniczonej kampanii promocyjnej, aby ożywić jedno z największych wydarzeń kulturalnych 1985 roku - zarówno na ekranie, jak i poza nim.

„W świecie stale zmieniającego się zainteresowania widzów ofertą mediów wciąż stawiamy sobie wyzwania w kierunku znalezienia niebanalnych i aktywnych sposobów zaistnienia w ramach platform niereklamowych, takich jak Netflix, aby zaangażować miliony fanów subskrybujących kanał”- powiedział Geoff Cottrill, starszy wiceprezes ds. marketingu strategicznego, Coca-Cola North America - „Cieszymy się, że możemy współpracować z Netflixem, odgrywając kluczową rolę w odtworzeniu lata 1985 roku w nadzwyczajny sposób za sprawą Coca-Cola”.

Cottrill twierdzi, że wraz ze wzrostem liczby transmisji, tego lata partnerstwo z Netflix zaoferuje jeszcze więcej możliwości łączenia marek Coca-Cola z fanami na całym świecie. „Zawsze wyczuwaliśmy właściwe momenty w popkulturze, aby zaprezentować nasz potencjał w tych miejscach, gdzie ludzie się bawią, i to jest najlepszy tego przykład” - dodał.


Twórcy i ekipa promująca serial Stranger Things Matt i Ross Duffer („Duffer Brothers”) - długoletni fani Coca Cola - dołożyli wszelkich starań, aby włączyć markę w fabułę serialu już od pierwszego sezonu. Do tej pory produkty Coca-Cola, reklamy i logo pojawiły się w serialu kilkanaście razy.

„New Coke bezwzględnie będzie odgrywać istotną rolę w tym sezonie” - zaanonsowali Duffer Brothers we wspólnym wywiadzie e-mailowym przeprowadzonym z ramienia The New York Times - „To był jeden z pierwszych pomysłów podczas burzy mózgów dla trzeciego sezonu. Było lato roku 1985, a kiedy mówimy o istotnych dla popkultury momentach, New Coke było naprawdę wielką sprawą. Bardziej mogłoby dziwić, gdyby tego faktu nie uwzględniono.”

Podpisuje się pod tym także Stuart Kronauge, prezes firmy Coca-Cola North America. „To, co sprawia, że ​​serial Stranger Things jest tak wyjątkowy, to zaangażowanie się w autentyczne przedstawianie dekady, w której odbywa się akcja” - powiedział. „Kiedy dowiedzieliśmy się, że sezon 3 zostanie umiejscowiony latem1985 roku, i że twórcy chcą zintegrować całość z New Coke, wiedzieliśmy, że mamy okazję ponownie przywołać ten czas w zabawny i nieoczekiwany sposób, który jednocześnie pozwoli nam stać się częścią jednego najbardziej oczekiwanych momentów popkultury w tym roku.”


Widzowie otrzymają znakomity prezent w ramach partnerstwa Coke-Netflix tego lata - pierwszą w historii reklamę wyreżyserowaną przez Duffer Brothers. Reklama, która będzie emitowana online, jak również w wybranych kinach w w Stanach Zjednoczonych,  począwszy od 24 maja, prezentuje postacie z serialu Stranger Things smakujące New Coke w kinie. Spot przenosi sezon 3 do realiów prawdziwego świata, umieszczając obsadę serialu w serii reklam telewizyjnych Coca-Cola z lat 80. wraz z oryginalną muzyką.

„Współpraca z Coke daje Netflixowi możliwość dotarcia do bardzo szerokiej publiczności za pośrednictwem jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie w sposób realny, autentyczny” - powiedział Barry Smyth, szef globalnego marketingu partnerskiego, Netflix. „Daje to również fanom Stranger Things szansę na zwiększenie zaangażowania ich ulubionego show w ich własne życie, tak mocno, jak nigdy dotąd.”

Nowe puszki Coli schodzą z linii produkcyjnej niedaleko Atlanty.. W czwartek 23 maja Coca-Cola wydała ograniczoną liczbę nowych puszek Coke dostępnych online w ramach partnerstwa z hitem Netflixa Stranger Things.

To, co stanowiło nowość w 1985 roku, w 2019 roku jest tak samo nowe

Powrót New Coke będzie jednak wykraczał poza sceny. Coca-Cola przywraca bardzo ograniczoną edycję promocyjną tego wówczas nietrafionego produktu - który został wycofany po zaledwie 79 dniach obecności na rynku na skutek publicznych protestów - tego samego lata.

23 maja o godzinie 17:00 czasu wschodniego, Coca-Cola wydała ograniczoną liczbę puszek New Coke o pojemności 375 ml – których zawartość jest sporządzona według dokładnie takiego samego przepisu, jak ten z 1985 roku - jako część pakietu zawierającego dwie nowe puszki Coca-Cola wraz z limitowaną edycją i numerami Stranger Things / Coca-Cola i Coke Zero Cukru (250 ml) w szklanej butelce w CokeStore.com/1985.

Fani mogli także zdobyć Nową Colę za sprawą specjalnego automatu „do góry nogami” inspirowanego realiami Stranger Things, który pojawił się w wybranych miastach, począwszy od 23 maja w Nowym Jorku, aby wydawać darmowe puszki New Coke przez ograniczony czas. A fani, którzy kupili bilet do World of Coca-Cola w Atlancie lub dokonali zakupu w cenie 19,85 USD lub więcej w Coca-Cola Store Las Vegas w wybrane dni w tygodniu począwszy od 3 czerwca, mieli szansę zdobyć puszki Nowej Coli jako prezent, podczas trwania akcji.

Przeczytajcie więcej o tym, jak zespół reaktywował New Coke.

„Przywrócenie New Coke po raz pierwszy od 34 lat wydawało się najbardziej naturalnym sposobem na ożywienie tego partnerstwa” - powiedział Kronauge. „Nasze zaangażowanie w innowacje wiąże się z czymś więcej niż tylko wprowadzaniem na rynek nowych napojów - chodzi również o stawianie czoła ryzyku i podejmowanie nowych, śmiałych wyzwań w zabawny sposób, aby przynieść zadowolenie, a zarazem wartości naszym fanom. Partnerstwo z projektem Stranger Things niewątpliwie sprzyja realizacji tego założenia.”


Jako że oczekuje się, iż ograniczona emisja New Coke potrwa zaledwie kilka tygodni, Coca-Cola ujawnia również limitowaną edycję pakietów Stranger Things, aby zaangażować więcej fanów w ramach akcji, przy czym istotną rolę będzie odgrywała półlitrowa puszka Coca-Cola z oryginalną linią graficzną z roku 1985 (poprzedzającą New Coke) wraz z napisem „Enjoy Coke” i logo Stranger Things oraz półlitrową puszką Coke Zero Cukru w ramach limitowanej edycji Stranger Things. Ikony w ramach akcji „sip & scan” zamieszczone na puszkach będą otwierały przed konsumentami nowe możliwości wygrania rozmaitych fantastycznych nagród z zakresu Stranger Things w ramach letniej kampanii „Enjoy Coca-Cola”.

Stranger Things to nie pierwszy epizod w bogatej historii Coca-Cola. Ostatnia scena w finale serii Mad Men w AMC zawierała w sobie kultową reklamę Coke z 1971 roku, „Hilltop”.