Podczas przygotowań do pierwszego historycznego występu Islandii na piłkarskich mistrzostwach świata Hannes Thór Halldórsson dzielił swój czas między piłkę i kamerę. Teraz bramkarz reprezentacji najmniejszego narodu w historii mundiali może powiedzieć, że wyreżyserował reklamę dla jednej z największych na świecie marek.

Mistrzostwa Świata 2018 rozkręciły się na dobre, znamy już pierwszych wygranych i przegranych mundialu. Choć reprezentacja Islandii odpadła z turnieju, pozostawiła po sobie świetne wrażenie. W jej bramce stał Halldórsson, który zawodowo kopię futbolówkę dopiero od 2014 roku, a przez wiele lat spełniał się nie tylko jako piłkarz, ale i reżyser.

„Kiedy zakwalifikowaliśmy się na mundial, wysłałem mu wiadomość: 'to nasza chwila... zróbmy coś wielkiego'” - mówi Snorri Baron, przyjaciel Halldórssona i dyrektor zarządzający w Maurar, agencji reklamowej Coca-Cola na Islandii. Coca-Cola od ponad 30 lat wspiera islandzki futbol, bedąc sponsorem reprezentacji.

Halldórsson i ekipa z Maurar pracowała nad scenariuszem kilka miesięcy. „Chcieliśmy podkreślić, że na mistrzostwa jedzie cały kraj, nie tylko jedenastu piłkarzy” - mówi Halldórsson.

Reklamę nakręcono na początku 2018 roku w różnych miejscach, dostosowując się do treningów Halldórssona
i podróży całej drużyny. Halldórsson zaprosił do współpracy przyjaciół zarówno ze świata filmu, jak i z boiska.

Rezultatem jest klimatyczny spot Coca-Cola zatytułowany „Saman” (z islandzkiego „razem”). To zbiór scen przedstawiających islandzką kulturę i krajobrazy. W spocie występują też prawdziwi mieszkańcy wyspy, od rybaka przez ciężarowców, piekarzy, spawaczy, aż po, rzecz jasna, piłkarzy.

„Kiedy patrzę na minione miesiące i myślę o całej wykonanej pracy, o godzinach spędzonych nad materiałem,
o wszystkich, którzy nam pomogli, o tym, jak wiąże się to z moją piłkarską karierą, dochodzę do wniosku, że to najbliższy mojemu sercu projekt ze wszystkich, nad którymi pracowałem. Traktuję go bardzo osobiście i jestem dumny z jego rezultatów” - mówi Halldórsson. „Ta reklama wprawia mnie w mundialowy nastroj. Mam nadzieję, że to uczucie udzieli się widzom” - dodaje.

Zobacz specjalny film zza kulis, aby dowiedzieć się więcej o powstaniu spotu i o tym, jak piłkarz grający na najwyższym poziomie zdołał pogodzić pasję do futbolu i reżyserii.


Oryginalny tekst: https://www.coca-colacompany.com/stories/he-shoots-a-nation-scores-how-coca-cola-tapped-iceland-s-goalkeeper-to-direct-fifa-world-cup-ad