Mistrzostwa świata 2018 dobiegły końca. I choć finałowe spotkanie wygrali francuscy piłkarze, Coca-Cola sprawiła, że zwycięzcami poczuły się także miliony kibiców.
Jako Oficjalny Partner FIFA, Coca-Cola współtworzyła mistrzostwa wiata w piłce nożnej 2018. Przez cały miesiąc orzeźwiała kibiców, promowała futbol wśród młodzieży i budowała społeczeństwo oparte na otwartości, integracji i zrównoważonym rozwoju.

MŚ 2018 w liczbach

Ponad 3,5 miliona fanów oglądało mecze na 12 stadionach w 11 miastach goszczących mundial. Kibice mogli gasić pragnienie nie tylko Coca-Cola, ale i nowymi napojami, takie jak FuzeTea. Orzeźwiliśmy też oszałamiającą liczbę ponad 7 mln odwiedzających strefy FIFA Fan Fest oraz wydaliśmy 2,9 mln napojów uczestnikom turnieju: zawodnikom, trenerom, wolontariuszom czy dziennikarzom.

Mistrzostwa Świata 2018, czyli niezapomniane przeżycia

Specjalny, mundialowy zespół The Coca-Cola Company we współpracy z rozlewcą Coca-Cola HBC przygotował niezapomniane atrakcje dla kibiców i gości MŚ 2018. W strefach kibica Coca-Cola na pięciu stadionach fani mogli nie tylko orzeźwić się chłodnym napojem, ale i pomalować twarz w narodowe barwy czy stworzyć spersonalizowane gadżety. Jeszcze więcej działo się w ośmiu FIFA Fan Fest, gdzie niemal 628 tys. kibiców przeżywało sportowe emocje i cieszyło się pamiątkami z futbolowymi motywami. Aby być pewnym, że z przygotowanych atrakcji skorzysta jak najwięcej fanów, Coca-Cola stworzyła dodatkowe 14 stref kibica w 10 rosyjskich miastach. Odwiedziło je 261 tys fanów.

Claudio Villa – FIFA / FIFA via Getty Images
Claudio Villa – FIFA / FIFA via Getty Images

Mark Metcalfe- FIFA / FIFA via Getty Images
Mark Metcalfe- FIFA / FIFA via Getty Images

Claudio Villa - FIFA / FIFA via Getty Images

Piłkarskim emocjom towarzyszyła także sztuka. W moskiewskim parku Gorkiego, we współpracy z lokalnymi władzami, Coca-Cola pomogła stworzyć unikalne, interaktywne dzieło sztuki dedykowane Mistrzostwom Świata 2018.

Mistrzostwa Świata w piłce nożnej 2018: magiczne momenty

Zespoły marketingu Coca-Cola pracowały nad zaangażowaniem konsumentów poprzez wszystkie możliwe kanały. W Rosji Coca-Cola rozpoczęła kampanię z początkiem maja, prowadząc ją aż do zakończenia mistrzostw. Obejmowała ona cały kraj, rozdano milion piłkarskich pamiątek m.in koszulki i piłki

Na każdy mundial Coca-Cola przygotowuje własny globalny hymn, w tym roku nie mogło być inaczej. Piosenka „Colors” stworzona przez Jasona Derulo do końca mistrzostw osiągnęła ponad 44 mln wyświetleń w YouTube. Lokalna adaptacja przygotowana przez rosyjskiego rapera Bastę stała się hitem wśród rosyjskich kibiców, osiągając 6 mln wyświetleń.

Pasja, radość, świeżość. Czyli co Coca-Cola ma wspólnego z piłką nożną

Aby podtrzymać zainteresowanie w internecie, Coca-Cola przygotowała innowacyjną kampanię online. Dedykowana aplikacja futbolowa stworzona w ramach największego rosyjskiego portalu społecznościowego, Vkontakte, zdobyła ponad 5 mln użytkowników. Kibice mogli tworzyć własne opakowania Coca-Cola z narodowymi akcentami. Specjalne projekty uświetniły zwycięstwo rosyjskiego zespołu nad Hiszpanią i historyczny, ćwierćfinałowy mecz gospodarzy z Chorwacją.

Innowacje dotarły też do wirtualnego świata. Coca-Cola została oficjalnym sponsorem e-gamingowego turnieju Russian Interactive Football Cup organizowanego przez Russian Cyber Football Federation. Młodzi gracze biorący udział w Coca-Cola’s Leather Ball mogli wystartować także w internetowych zawodach. Cieszące się ogromnym uznaniem inicjatywa pokazała, że Coca-Cola bez przeszkód dociera do pokolenia nastolatków.

MŚ 2018: Przez piłkę do serc

Mistrzostwa świata w piłce nożnej to nie tylko sport, ale i społeczna zmiana, która może dokonać się w sercach i umysłach. Coca-Cola przeprowadziła kampanie, które trwale wpływają na lokalną i nie tylko społeczność.

Społeczne działania Coca-Cola podczas MŚ 2018 opierały się na trzech filarach. Pierwszy to promowanie tolerancyjnego, otwartego społeczeństwa, szczególnie dla osób niepełnosprawnych intelektualnie. Drugim filarem jest ambicja świata bez odpadów, czyli World Without Waste, która zakłada minimalizowanie wpływu wydarzenia sportowego na środowisko i promowanie recyklingu. Trzeci filar to wspieranie rozwoju futbolu młodzieżowego w Rosji.

Kampania Coca-Cola używała w social media hashtagów #Readyto i #Openhearts, podkreślając społeczne znaczenie otwierania się na osoby niepełnosprawne intelektualnie. Mistrzostwa Świata to świetny moment na promowanie tego przekazu. Zaangażowanie Natalji Wodianowej, supermodelki i filantropki, jeszcze bardziej wzmocniło oddziaływanie kampanii.

Wspólnie z Naked Heart Foundation kierowaną przez Natalję Wodianową, Coca-Cola zbudowała w 11 rosyjskich miastach specjalne place zabaw z boiskami piłkarskimi, z których mogą korzystać osoby niepełnosprawne intelektualnie oraz ich rówieśnicy.

Zaangażowanie Coca-Cola w otwieranie społeczeństwa na potrzeby osób niepełnosprawnych polega także na organizacji integracyjnych meczów piłkarskich, w których występują zawodnicy bez względu na płeć, status społeczny czy zdolności intelektualne. Coca-Cola zaprosiła na 12 takich spotkań w całej Rosji, największe z nich odbyło się 9 lipca na Placu Czerwonym w Moskwie, wpisując się w 50-lecie Olimpiad Specjalnych.

Mistrzostwa świata jako początek zmiany

Kampania wpisywała się także w akcję FIFA Youth Program, która koncentruje się na promowaniu sportu, a szczególnie futbolu, wśród niepełnosprawnej młodzieży. Program umożliwia jego uczestnikom zaangażowanie się w przygotowanie meczu piłkarskiego jako osoba niosąca flagę czy rzucająca monetą przed rozpoczęciem spotkania. Co więcej, młodzi uczestnicy piłkarskiego turnieju "Leather Ball" wspieranego przez Coca-Cola mieli możliwość wygrania angażu do zespołu podającego piłki podczas meczu i znalezienia się tuż obok swoich futbolowych idoli.

Światowy zasięg mundialu był też szansą na promowanie recyklingu i pracy nad ambicją świata bez odpadów. W tym celu w 11 miastach Coca-Cola zainicjowała szeroko zakrojony program zbiórki i odpadów w celu osiągnięcia najwyższego wskaźnika recyklingu w historii rosyjskiego sportu.

„Mamy nadzieję, że takie projekty jak ten nie przestaną oddziaływać wraz z końcem mistrzostw świata, ale staną się częścią codziennego życia wielu ludzi. Owszem, jesteśmy jedną firmą na jednym turnieju, ale zmiana musi mieć gdzieś swój początek” - mówi Bea Perez, kierownik ds. komunikacji w The Coca-Cola Company.



Oryginalny tekst: https://www.coca-colacompany.com/stories/coca-cola-ensures-the-2018-fifa-world-cup-leaves-a-lasting-impac