Coca-Cola oznajmiła, że jej ambicją do 2030 r. jest zebranie i poddawanie recyklingowi opakowań w ilości odpowiadającej liczbie sprzedanych przez nią puszek i butelek na świecie.

Coca-Cola i jej  partnerzy - rozlewcy - zmierzą się z zadaniami szerokiego planu „World Without Waste”, czyli „Świat bez odpadów” m.in. ponownie prześledzą cykl życia puszek i butelek począwszy od ich zaprojektowania i produkcję aż po recykling.

„Konsumenci na całym świecie dbają o naszą planetę. Od firm takich jak nasza oczekują postawy lidera w dążeniu do uczynienia świata wolnym od śmieci” - mówi James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company. „Poprzez wizję świata bez odpadów inwestujemy w naszą planetę, by problem opakowań stał się przeszłością”.

Quincey, który udaje się do szwajcarskiego Davos na coroczną konferencję Światowego Forum Ekonomicznego, podkreślił, że Coca-Cola zamierza kontynuować swoje działania, koncentrując się na rozwijaniu opakowań nadających się w pełni do recyklingu i zmniejszaniu zawartości plastiku w butelkach.

World Without Waste

World Without Waste to część strategii odpowiedzialnego wzrostu, która zakłada prowadzenie biznesu nie w najprostszy, ale we właściwy sposób.

W 2016 roku Coca-Cola ogłosiła, że jest pierwszą firmą z listy Fortune 500, która zwraca naturze 115 proc. zasobów wodnych zużytych przy produkcji napojów. Firma i rozlewcy osiągnęły ten cel na pięć lat przed wyznaczonym terminem.

Co więcej, w 2009 r. Coca-Cola zaprezentowała w pełni recyklingowalne opakowanie „PlantBottle” wyprodukowane w 30% z materiałów pochodzenia roślinnego. „I nie zamierzamy na tym poprzestać” - podkreślił Quincey.

Coca-Cola użyje swej globalnej machiny marketingowej aby wesprzeć kampanię edukacyjną społeczeństwa, a co za tym idzie poprawić poziom recyklingu. Firma będzie też kontynuować współpracę z organizacjami pozarządowymi, partnerami biznesowymi, społecznościami lokalnymi i konsumentami,  aby recykling był łatwiejszy i bardziej dostępny dla wszystkich. Ma temu pomóc rozwijanie lokalnych systemów recyklingu i promocja zrównoważonej gospodarki odpadami.

Priorytetem Coca-Cola jest skupienie się na butelkach, puszkach oraz nakrętkach wykonanych ze szkła, tworzywa PET lub aluminium, które składają się na 85 proc. stosowanych opakowań.  opakowania. Działania obejmą także opakowania wyprodukowane przez inne firmy.

„Wierzymy, że każde opakowanie, niezależnie od jego pochodzenia, ma swoją wartość i może mieć drugie życie” - mówi Quincey. „Jeśli coś można poddać recyklingowi, należy to zrobić. Dlatego chcemy pomóc ludziom na całym świecie w zrozumieniu ich roli w tym przedsięwzięciu”.

Coca-Cola nadal będzie wspierać dotychczasowe działania na rzecz środowiska bez odpadów. Kontynuujemy współpracę z dotychczasowymi partnerami, jak The Ocean Conservancy/Trash Free Seas Alliance, World Wildlife Fund (WWF) czy the Ellen MacArthur Foundation (inicjatywa New Plastics Economy).  Od 1995 roku Coca-Cola jest głównym sponsorem największej światowej akcji wolontariackiej na rzecz ochrony środowiska morskiego - Ocean Conservancy’s International Coastal Cleanup. W ramach tej akcji firma pomogła zmobilizować ponad 11 mln ludzi, którzy oczyścili ponad 600 tys. kilometrów wybrzeża z niemal 100 tys. ton odpadków..