Jak bardzo zanieczyszczone jest środowisko naturalne, widzą wszyscy.   Na szczęście coraz więcej osób bierze sprawy w swoje ręce, by ten stan rzeczy zmienić. Inicjatywa #trashchallenge łączy ludzi i dowodzi, że dobra idea zawsze wygrywa, a w tym przypadku wygrana jest podwójna, ponieważ gdy wygrywa środowisko, wygrywają też ludzie.

 Coca-Cola w Polsce wraz z Fundacją Nasza Ziemia, zmobilizowały siły w ramach kwietniowej akcji #trashchallenge. Czym jest #trashchallenge?  Założeniem akcji jest wybór zaśmieconego miejsca, zrobienie zdjęcia przed sprzątaniem oraz po jego zakończeniu, aby ukazać imponujące rezultaty podjętego wyzwania. Głównie chodzi o to, by tym samym motywować i inspirować innych do podjęcia takiego samego działania na rzecz środowiska. Akcja rozprzestrzenia się w błyskawicznym wręcz tempie, ciesząc się popularnością i zdobywając coraz większe rzesze zwolenników, dróg, a nawet placów zabaw jest zaśmieconych. Jest zatem wiele do zrobienia.

Coca-Cola podejmuje wyzwanie

Pracownicy systemu firm Coca-Cola w Polsce w ramach wolontariatu pracowniczego włączyli się w to przedsięwzięcie, sprzątając zielone tereny nad kanałem Żerańskim. Jak sami przyznali, chcą żyć w świecie bez odpadów i jest to dla nich motywacja, by wziąć udział we wspólnym porządkowaniu terenu w pobliżu siedziby firmy.. Akcja #trashchallenge to kolejna inicjatywa podejmowana w ramach partnerstwa z Fundacją Nasza Ziemia.

Z okazji Światowego Dnia Wody w marcu ubiegłego roku wolontariusze organizowali Piknik Ekologiczny, angażując w to przedsięwzięcie społeczność lokalną i pokazując, jak dbać o otoczenie. Wspólnie sprzątając wówczas tereny nadbrzeżne wzdłuż Wisły na warszawskiej Białołęce, zebrano 1,5 tony odpadów. Kilka miesięcy później – we wrześniu – podczas 25 edycji Akcji Sprzątania Świata pracownicy Coca-Cola sprzątali praski brzeg Wisły w Warszawie, gdzie zebrano ponad pół tony śmieci, realizując tym samym założenia ambicji World Without Waste („Świat Bez Odpadów”).

Zobacz fotorelację z #trashchallenge