Coca-Cola wraz z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką w październiku 2016 roku zainaugurowały program aktywizacji zawodowej kobiet "Sukces TO JA". Dedykowana przedsiębiorczym kobietom  kompleksowa platforma internetowa, seria szkoleń i warsztatów, a także coroczny patronat nad konkursem "Bizneswoman Roku" wpisują się w globalny program aktywizacji kobiet 5by20 prowadzony przez Coca-Cola na całym świecie.

"Sukces TO JA" działa w dwóch obszarach. Pierwszy, „Biznes”, skierowany jest do kobiet planujących założenie działalności gospodarczej. Drugi, „Kariera”, zadedykowaliśmy kobietom chcącym podjąć pracę lub poprawić swoją pozycję na rynku pracy. Na obu polach „Sukces TO JA” ma dostarczać praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania karierą i prowadzenia własnej firmy oraz wspomagać kobiety we wzroście motywacji i pewności siebie.

Aktywizacja zawodowa kobiet może mieć bardzo pozytywny wpływ na rozwój gospodarki w Polsce, co odzwierciedlają wyniki najnowszego raportu „Ukryty potencjał polskiego rynku pracy. Kobiety nieaktywne zawodowo” Deloitte opracowanego na zlecenie Coca-Cola. Powyższy raport to pogłębienie problematyki podjętej w poprzednim raporcie „Praca i przedsiębiorczość kobiet- potencjał do wykorzystania w Polsce” również przygotowanego przez Deloitte na zlecenie Coca-Cola.  Wyniki obu raportów zostały zaprezentowane w polskim sejmie i zapoczatkowały debatę o wzmocnieniu pozycji kobiet na polskim rynku pracy.

Na program „Sukces TO JA” składają się poszczególne projekty.

Platforma wiedzy

Coca-Cola wraz z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką otworzyła pierwszą w Polsce kompleksową platformę wiedzy dedykowaną kobietom www.sukcestoja.pl. To skarbnica wiedzy na temat zakładania własnego biznesu i powiększania kompetencji zawodowych oraz motywacji. Od inauguracji do października br 179 600 kobiet wzięło udział w internetowych kursach i wykładach. W ostatnim czasie platforma została wzbogacona o lekcje na żądanie „DNA SuXesu”. Jest to cykl rozmów z ekspertami, mentorami, psychologami o emocjach, nawykach, sposobach na lepsze zrozumienie siebie oraz innych, skuteczniejsze działanie oraz komunikację. Są dawane praktyczne rady i wskazówki, dzięki którym można rozwijać swoje kompetencje oraz umiejętności w prosty sposób.

Najchętniej wybierane szkolenia to:

Jak odzyskać pewność siebie?

Jak pokonać nawyki, które nas ograniczają?

Jak znaleźć pracę?

Jak stworzyć model biznesowy?

Jak sprzedawać czyli sprzedaż dla o(d)pornych

Żyjemy w czasach, kiedy porażkę uznaje się za coś wstydliwego, obnażającego nasze słabości, naszą słabą silną wolę. Sukces to Ja chce to zmienić. Droga do sukcesu życiowego i biznesowego bywa usłana porażkami, ale to właśnie dzięki nim możemy się rozwijać, zdobywać nowe doświadczenia, wiedzę i w końcu triumfować. Czas wyciągnąć naukę z własnych i cudzych kryzysów. Dlatego na platformie udostępniono konferencję online „F**kUp Moments”, podczas której Ambasadorki programu Sukces TO JA oraz goście specjalni opowiadają o wyzwaniach, jakie napotkali w swoim życiu oraz o tym, jak je pokonali. Bez owijania w bawełnę, szczerze i prosto z serca. Celem jest pokazanie, że nie trzeba się wstydzić swoich błędów - mówiąc o nich głośno, można zainspirować innych i wyciągnąć z nich naukę. Dzięki tym opowieściom przedefiniujesz słowo „kryzys” w swoim słowniku życiowym.

Warsztaty i konferencje

 "Sukces TO JA" to także seria bezpłatnych konferencji i warsztatów. Od inauguracji 6 831  kobiet wzięło udział w bezpośrednich treningach. Średnia ocena satysfakcji uczestniczek wynosi 5,8 w skali od 1 do 6! Ponadto 98,7% deklaruje, że poleca Sukces to Ja znajomym. Powstały także sieci  lokalnych Ambasadorek w 32 miastach Polski co pozwala na przetrenowanie 1000 kobiet miesięcznie. Wolne miejsca na warszaty rozchodzą się jak ciepłe bułeczki, w 15 minut od rozpoczęcia zapisów.

Konkurs Bizneswoman Roku

Coca-Cola postanowiła objąć swoim patronatem jedną z kategorii konkursu Bizneswoman Roku organizowanego przez Sukces Pisany Szminką. Kategoria Pomysł na Start/Biznes lokalny została stworzona w celu aktywizacji i wsparcia lokalnych biznesów prowadzonych przez kobiety. Coca-Cola przekazuje specjalną nagrodę pieniężną dla laureatki konkursu.

Realizowanie programu aktywizacji zawodowej kobiet zostało docenione w Polsce oraz na świecie. Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką oraz Olga Kozierowska otrzymali nagrody:

- Przedsiębiorca Roku UW 2018 – laureatka w kategorii Przedsiębiorca Społeczny,

- Women’s Tertiary European Award 2018 – główna nagroda.

Dodatkowo z inicjatywy Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką powołano klub Champions of Change, którego głównym celem jest zwiększenie liczby kobiet na wysokich stanowiskach, likwidacja luki płacowej oraz skuteczniejsze wprowadzanie narzędzi sprzyjających lepszemu wykorzystaniu talentów kobiet i mężczyzn. To pierwsza taka organizacja w Polsce, zrzeszająca prezesów dużych firm.

Deklarację powołującą klub do życia 25 października 2018 roku podpisało 6 prezesów – Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny w polskim oddziale Mastercard, Przemysław Gdański, Prezes Zarządu BGŻ BNP Paribas, Stoyan Ivanov, Dyrektor Generalny Coca-Cola Poland Services, Mark Loughran, Dyrektor Generalny Microsoft Polska, Marek Metrycki, Partner Zarządzający Deloitte Polska oraz Sławomir S. Sikora, Prezes Zarządu Citi Handlowy.

Coca-Cola programem "Sukces TO JA" realizuje w Polsce jeden ze swoich flagowych programów odpowiedzialności społecznej „5by20”. Inicjatywa, realizowana od 2010 roku w 60 krajach, zakłada aktywizacje zawodową 5 milionów kobiet na całym świecie do 2020 roku.