W ubiegłym stuleciu
Dziedzictwo Coca-Coli nie kończy się jednak tylko na Bożym Narodzeniu. Istnieją również inne elementy, czy przedmioty, które miały ogromny wpływ na historię marki. Takim przedmiotem były… zegary Coca-Coli
Pod koniec XIX wieku
Przyjmuje się, że to
Początkowo Baird produkował dwa rodzaje zegarów – w kształcie „ósemki” i klasyczne, okrągłe. Wszystkie napędzane były mechanizmem sprężynowym i trzeba było nakręcać je raz w tygodniu. Oryginalnie zegary Bairda wykonane były z papier-mache, co pozwalało z łatwością zmieniać modele urządzeń. Tego zresztą chciała
Zegary pomogły w przejściu Ameryki do ery przemysłowej gdzie, jak pisze prof. Malefyt, „dosłownie każdy przejaw życia był planowany i rozwijał się w coraz większym tempie”. Wypadało, więc, by taka marka jak
- Wyprodukowanie jednego zegara kosztowało 2,75 dolara, co było sporą ceną za jedną bądź co bądź reklamę.
Zegary miały trwałość, jakiej nie miały szansy osiągnąć plakaty czy inne akcesoria reklamowe. Przedsiębiorcy nie wyrzucali zegarów z prostego powodu – były funkcjonalne. Nawet późniejsze reklamy, choć niezwykle przekonujące, utrzymywały uwagę konsumenta tylko przez kilka sekund. Tymczasem zegar na półce sklepu spożywczego lub na ścianie w firmie to reklama, o której wiele firm mogło tylko pomarzyć.
Początkowo czasomierze z reklamami wręczano jedynie przedsiębiorcom, z czasem jednak firma zaczęła rozdawać je konsumentom. Od 1905 do 1920
W latach 30.
Określenie wartości zegara Coca-Coli jest niezwykle trudne. W przeciwieństwie do innych antyków czasomierze nie są datowane, a ich wiek trzeba szacować choćby na podstawie użytych sloganów. Co gorsza, fałszywki są wszechobecne. Jest to spowodowane także tym, że zawód zegarmistrza praktycznie przestał istnieć i stare zegary coraz rzadziej były naprawiane. Każdy, kto ma szczęście natrafić na oryginalny zegar z przełomu XIX i XX wieku, powinien się o niego zatroszczyć.
Przeczytaj też
- Coca-Cola łączy pokolenia dzięki "Storyline". Doświadczeni twórcy i młodzi aktorzy stworzyli niezwykły serial
- Coca-Cola przyniesie orzeźwienie uczestnikom 23. Przystanku Woodstock
- Głód na wakacyjnym wyjeździe? Pięć prostych przepisów na letni posiłek
- Biegaj z mistrzem! Powerade zaprasza na trening z Robertem Korzeniowskim
-
Project Last Mile.
Coca-Cola pomaga rozwijać opiekę medyczną w Afryce
Social Media