Kobiety są uzdolnione, kreatywne i dynamiczne, mają potencjał oraz pomysły, co zatem je blokuje? Dlaczego nie wierzą we własne siły, czego się obawiają, co sprawia, że nie potrafią obudzić w sobie pewności siebie?

#NiePrzepraszamZa  uczy jak być pewną siebie kobietą

8 marca, w Dzień Kobiet, ruszyła nowa kampania Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką #NiePrzepraszamZa.  Skierowana do przedstawicielek płci pięknej akcja przede wszystkim ma być impulsem do tego, by kobiety nabrały pewności siebie i uwierzyły w swoje możliwości. Okazuje się, że wiele Polek wciąż ma wycofaną, przepraszającą postawę. Kampania ma wywołać dyskusję na temat tego, za co tak naprawdę w dzisiejszym świecie kobiety NIE powinny przepraszać.

#NiePrzepraszamZa to, że stawiam granice

#NiePrzepraszamZa to, że żyję na własnych zasadach

#NiePrzepraszamZa to, że nie mam dzieci

#NiePrzepraszamZa to, że realizuję swoje pasje

#NiePrzepraszamZa to, że źle gotuję

 - to tylko niektóre z deklaracji kobiet, które przyłączyły się do kampanii.

Akcja zatacza coraz szersze kręgi głównie za sprawą mediów społecznościowych, poprzez które trafia do coraz większego grona kobiet i zagrzewa, by włączyły się do dyskusji, dzieląc się swoimi odczuciami. W tym celu stworzono między innymi nakładkę na zdjęcie profilowe w ramach serwisu Facebook.

W kampani wzięły udział m.in. takie gwiazdy, jak Agata Młynarska, Zofia Ślotała, Ada Fijał, Maria Sadowska, Anna Kalczyńska czyKinga Rusin.

Czytaj także: Wybieram Siebie- czyli wybieram w zgodzie ze sobą

Kobiety na rynku pracy

Przeprowadzone przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką nowe badania pokazały jasno - największą barierą w rozwoju zawodowym kobiet i zakładaniu przez nie własnych firm jest ich brak pewności siebie.

Według badań Polska jest drugim po Luksemburgu krajem, który od 2000 r. wykonał największy skok w dostępności i przyjazności rynku pracy dla kobiet, awansując aż o 11 pozycji. Tym bardziej zastanawia fakt, że blisko 4 mln Polek, nie jest aktywnych zawodowo, nie pracuje i nie szuka zatrudnienia. Jak się okazuje czasami największą barierą w rozwoju osobistym jesteśmy my same, dlatego nadal niezwykle ważne są działania nie tylko aktywizujące kobiety, ale również te budujące wiarę kobiet we własne możliwości oraz kompetencje. Od dwóch lat we współpracy z fundacją Sukcesu Pisanego Szminką realizujemy program Sukces TO JA, który nie tylko zapewnia dostęp do nowoczesnej i bezpłatnej wiedzy z zakresu zakładania swojej firmy, poszukiwania pracy, ale także budowania poczucia własnej wartości oraz wiary we własne umiejętności. Dlatego z pełnym przekonaniem przyłączamy się do kampanii i #NiePrzepraszamyZa realizowanie swoich potrzeb, by żyć w zgodzie ze sobą. – mówi Anna Solarek, szefowa komunikacji i PR w Coca-Cola.

Twój Weekend

8 marca ukazał się też ostatni numer magazynu „Twój Weekend”. Fundacja Sukces Pisany Szminką nie przeprasza za swoją obecność w tym wydaniu, które zostało oddane w ręce kobiet. W ostatnim numerze magazynu to właśnie one opowiedzą swoje historie i pokażą swoje spojrzenie na otaczający je świat.  Jest to symboliczne zamknięcie pewnej ery.

Czytaj także: 5 inspirujących historii, które pokazują potencjał tkwiący w kobietach