Polacy kochają herbatę. Aż 80% z nas pije ją codziennie lub kilka razy dziennie

Polacy są prawdziwymi miłośnikami herbaty. Niemal połowa z nas sięga po nią każdego dnia bez względu na porę roku, a co trzeci z Polaków pije ją nawet kilka razy dziennie! Przeciętny obywatel naszego kraju rocznie zaparza aż kilogram liści tego napoju. Coraz częściej sięgamy też po herbaty orientalne.  Z zaciekawieniem próbujemy nowości, a nazwy takie jak Rooibois, Assam czy Pu-erh nie są nam już obce. 82% ankietowanych chętnie wybiera też herbatę mrożoną.

Kiedy pijemy herbatę najchętniej? Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fuzetea, sięgamy po nią niemal w każdej z codziennych sytuacji. Lubimy rozpoczynać od niej dzień, pijemy ją podczas posiłków oraz relaksując się przy ulubionej książce, oglądaniu telewizji lub korzystaniu z Internetu. Pijemy ją także wtedy, gdy odwiedzamy bliskich, gdy sami podejmujemy gości, a także podczas wizyty w restauracji lub kawiarni.

Nie ulega wątpliwości, że my Polacy jesteśmy herbacianym narodem. Herbatę pijemy często, w różnych postaciach i sytuacjach. Towarzyszy nam nie tylko jako codzienny napój pijany dla ugaszenia pragnienia lub do posiłku, ale także jako źródło cennych właściwości prozdrowotnych, które mają dla nas coraz większe znaczenie. Mimo że początkowo herbata była w naszym kraju przyjęta z pewną rezerwą, to dziś możemy się poszczycić spożyciem herbaty na poziomie, jakiego pozazdrościliby nam sami Chińczycy, uchodzący wszak za bardzo herbaciarski naród. Zajmujemy aż 9. miejsce na świecie, jeśli chodzi o spożycie herbaty rocznie na obywatela kraju!– komentuje wyniki badania Patryk Płuciennik z bloga Czajnikowy.pl.

Sięgając po herbatę, zazwyczaj pozostajemy tradycjonalistami – 27% ankietowanych najchętniej pija regularną, czarną herbatę. Co piąty Polak decyduje się na herbatę Earl Grey, a 19% z nas wybiera herbatę zieloną. Wybory Polaków padają jednak również na mniej znane rodzaje herbaty – niemal co dziesiąty z nas pije najczęściej herbatę Assam, a Yerba mate i Sencha wybierane są przez ponad 5% ankietowanych.

Znamy coraz więcej rodzajów herbaty, więcej kolorów, gatunków oraz innych naparów i herbatek ziołowych, niebędących herbatą - jak choćby rooibos czy yerba mate. Nasze zainteresowanie z roku na rok rośnie i kieruje się właśnie w stronę nowych i mniej znanych smaków. – dodaje Patryk Płuciennik.

Aż połowa z nas deklaruje, że interesuje się herbatą oraz jej właściwościami. Polacy bez trudu rozpoznają oraz kojarzą rozmaite rodzaje napoju –np. o herbacie Earl Grey słyszało 80% ankietowanych. Znane rodzaje herbaty to jednak także Yerba mate (79%), Assam (70%), czerwona herbata Pu-erh (60%), Matcha (57%) czy Rooibos (55,7%). I coraz chętniej sięgamy po te orientalne herbaty, które zyskują uznanie w oczach Polaków. Kochamy jednak nie tylko herbatę na gorąco – aż 82% z nas pije również herbatę mrożoną.

Nowe smaki Fuzetea dołączyły do rodziny sześciu niebanalnych napojów. Nowe smaki mrożonej herbaty, idealne na lato, są gwarancją egzotycznej podróży oraz niekonwencjonalnych doznań smakowych dla wszystkich jej miłośników. Stanowią także odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów, którzy coraz bardziej doceniają ciekawe połączenia smakowe.

Fuzja smaków herbaty oolong, winogron i liczi.
Fuzja smaków herbaty oolong, winogron i liczi.

Fuzja smaków rooibos, jagód i miodu
Fuzja smaków rooibos, jagód i miodu

Sugerowana cena: 400 ml – 3,29PLN

FUZETEA to zaskakująca fuzja smaków herbaty, owoców, ziół i kwiatów, dostępna na polskim rynku od stycznia 2018 roku w ośmiu kompozycjach:

O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów. Wśród marek dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola Zero Cukru, Coca-Cola Cherry Zero Cukru, Coca-Cola Lime, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu, Kropla Delice oraz herbaty mrożone Fuzetea, a także napoje na bazie roślin AdeZ. Firmy z systemu Coca-Cola konsekwentnie przekształcają swoje portfolio, redukując ilość cukru w napojach oraz wprowadzając na rynek innowacyjne produkty. Stale pracują również nad zmniejszeniem wpływu na środowisko, poprzez redukcję zużycia wody i promowanie recyklingu. Są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 2 100 osób.