Każdej wiosny na boiska w całej Polsce wybiega 40 tys. gimnazjalistów, którzy startują w
Coca-Cola Cup to jeden z największych w Polsce turniejów piłkarskich dla młodzieży, często określany mianem nieoficjalnych młodzieżowych Mistrzostw Polski w piłce nożnej.
Właśnie ruszyła rekrutacja do tegorocznej, 18. edycji rozgrywek. Wszystkie informacje na ten temat są dostępne w specjalnym serwisie: cocacolacup.pl
Co roku każde gimnazjum w Polsce może zgłosić jeden zespół męski i jeden żeński. W kolejnych edycjach, przez 17 lat, w zawodach wzięło udział ponad 650 tys. młodych sportowców. W 2015 roku w turnieju wystartowało niemal 2,5 tys. drużyn męskich i 1,5 tys. żeńskich. To prawie 40 tys. gimnazjalistów i gimnazjalistek, którzy rywalizowali najpierw na szczeblu regionalnym, a następnie wojewódzkim. Najlepsi zmierzyli się w wielkim finale.
- Mamy tutaj przyszłych mistrzów. Właściwie już są mistrzami, bo zakwalifikowanie się tutaj to wielkie osiągnięcie – mówił podczas zawodów finałowych w Gdańsku Robert Korzeniowski, czterokrotny Mistrz Olimpijski w chodzie sportowym i ambasador marki
Coca-Cola Cup ma być przede wszystkim promocją aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia wśród młodzieży. Turniej często okazuje się dla nastoletnich zawodników trampoliną do profesjonalnej kariery piłkarskiej.
Mecze są obserwowane przez zawodowych trenerów, a najlepsi gracze trafiają do silnych polskich i zagranicznych klubów. To na boiskach
– Sport kształtuje nie tylko ciało, ale i charakter. Buduje wartości, otwartość na innych, wzmacnia relacje z rówieśnikami. Piłka nożna kojarzy mi się właśnie ze wspólną grą z kumplami na podwórku do wieczora, pozdzieranymi kolanami i super zabawą. Radość, jaką czerpiesz z tego, co robisz, przekłada się na poziom motywacji, dzięki której możesz osiągnąć naprawdę wiele. Myślę, że w dużej mierze właśnie dlatego mnie się to udało – mówi Robert Lewandowski, ambasador turnieju.
– Uprawianie sportu w młodym wieku przynosi same korzyści. Sportowa pasja sprzyja prawidłowemu rozwojowi młodzieży, a także pomaga w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami. Warto rozwijać te zainteresowania i inspirować młodych ludzi do próbowania swoich sił w sporcie, a przede wszystkim do czerpania z tego radości – dodaje Robert Korzeniowski, czterokrotny Mistrz Olimpijski w chodzie sportowym i ambasador marki
Coca-Cola Cup to radość, zdrowie, ale i promocja ducha fair play. W 2010 roku do turnieju wprowadzono system premiowania zachowań zgodnych z duchem sportu. Zespół, który w czasie meczu nie otrzymał żółtej ani czerwonej kartki, był nagradzany dodatkowym punktem.
Social Media