Sprite zawsze pomagał w wyrażaniu swojego ja. Marka chce teraz zainspirować do działania poprzez "Get Vocal" i sprawić, że wszyscy usłyszą o rzeczach najważniejszych dla młodych.

Sprite wspólnie z twórcą Izze the Producer stworzyli 60-sekundowe nagranie (które można pobrać ze strony GetVocalSprite.com), aby zainspirować do stworzenia własnego nagrania, które można udostępnić w mediach społecznościowych z hashtagiem #GetVocal.

"Sprite to marka, której historia i dziedzictwo opierają się na wolnej i nieskrępowanej myśli oraz umiejętności wyrażania tego, co siedzi w twojej głowie i sercu" - powiedziała Danielle Henry, kierownik grupy „zintegrowana komunikacja marketingowa” (IMC), Coca-Cola North America. "Za sprawą platformy Get Vocal chcemy pokazać młodym ludziom, że ich wspólny głos ma znaczenie i może być potężną, pozytywną siłą, która popycha nas wszystkich do przodu. Jest to zaproszenie dla amerykańskiej młodzieży, by zdecydowała się zabrać głos, a Sprite ten głos wzmocni."

Przeczytaj też: Sprite. Krótka historia designu marki

Kampania wystartowała z przytupem, a zakres zgłaszanych tematów jest szeroki - niektóre były oczekiwane, a inne stanowią zaskoczenie. "Dostaliśmy wiele freestyle’i z obszaru aktualnych, palących problemów, jak brutalność policji, rasizm, polityka i płaca minimalna, ale również w obszarze bardziej optymistycznym, jak mentoring i wzmocnienie pozycji kobiet" - powiedziała Danielle Henry. "Inspirujące było obserwowanie kreatywności i energii towarzyszących kampanii."

 

 

Izze the Producer, który pracował z takimi artystami, jak Gucci Mane, Migos, Rich Homie Quan i 2 Chainz, powiedział, że porwała go misja i przesłanie idei "Get Vocal".

"Jestem przekonany, że to świetny pomysł, by wesprzeć młodych i dać im szansę na wykrzyczenie tego, co ich zdaniem jest przejawem niesprawiedliwości lub symptomem narastających problemów społecznych, które mają miejsce każdego dnia." - powiedział. "Ta idea ma znacznie głębszy wymiar niż tylko rytmiczne rapowanie. Daje możliwość ludziom z różnych stanów, krajów, środowisk, aby opowiedzieli o swoich problemach i byli słyszani na platformie, która ich wspiera. Każdy głos się liczy.”

Dodał: "Musicie się za czymś opowiedzieć, ale nie tracąc głowy, tylko dlatego, że inni tak mówią. Nierówności społeczne i niesprawiedliwości nie są fajne, a ta platforma ułatwia ludziom wypowiadanie ich zdania, dzięki niej są słuchani. Wszyscy stanowimy jedność jesteśmy jednym, dlatego upewniam się, że używając mojego głosu, wspieram pozostałych. Wiem, że ktoś nas słucha, a porozumienie między nadawcą i odbiorcą komunikatu może być inspiracją do pozytywnych zmian."

Sprite pozyskał kilka znanych nazwisk w świecie hip-hopu, ludzi chętnych i gotowych wesprzeć inicjatywę "Get Vocal".

"Ze względu na to, co udało mi się do tej pory osiągnąć, zdecydowałam się wziąć udział w tym przedsięwzięciu, aby inspirować ludzi poprzez muzykę. Chcę wykorzystać możliwości tej platformy we właściwy sposób "- powiedziała raperka Rapsody. "Jesteśmy potężni i możemy razem przenosić góry. Nie chcę, aby ludzie zapomnieli o mocy, którą mają nie tylko dzięki możliwości głosowania, ale za sprawą wszystkiego, w co się angażujemy."

 

 

Inni artyści biorący udział to Tierra Whack, Wale, YBN Cordae, DJ Drama, Smino, Rae Sremmurd i Killumantii. Zostali zaproszeni nie tylko ze względu na swój talent, ale także ich siłę, perspektywy i odbiór społeczny. "Naszym zamiarem było pozyskanie ludzi, których głos wykracza poza ramy muzyki" - powiedział Stefan Miller, menedżer marki Sprite. "Podjęliśmy również kroki, aby przyciągnąć szerokie grono partnerów - nie tylko artystów hip-hopowych - aby dostosować się do wielopłaszczyznowego charakteru kampanii".

Sprite współpracuje z artystami, celebrytami, influencerami i markami, tworząc niezależny ruch. Oprócz kontynuacji pierwotnego zamysłu Sprite'a w obszarze wyrażania siebie, "Get Vocal" kontynuuje długoletnie związki marki z hip-hopem sięgające kampanii "Obey Your Thirst" (poddaj się swojemu pragnieniu).

Zobacz również: Pod zielonym parasolem. Dlaczego Sprite kojarzy się właśnie z zielenią?

"Hip-hop, jako gatunek, powstał , aby opowiadać o tym, co dzieje się w realnym życiu." - powiedział Miller. "W 1986 roku nawiązaliśmy współpracę z Kurtisem Blowem i innymi artystami hip-hopowymi, którzy pomogli stworzyć swoistą markę z naszej koncepcji. Zawsze chcieliśmy reprezentować naszych konsumentów, a nie tylko informować o produkcie. "Get Vocal" opiera się na tym dziedzictwie, wykorzystując, zarówno siłę marki Sprite, jak i partnerów, z którymi współdziałamy."

Sprite podjął współpracę również z siecią VFILES w zakresie mody i kultury, aby pozyskać 20 wschodzących artystów, którzy poprzez stworzenie swoich przekazów #GetVocal i opublikowanie ich na swoich kanałach, wzmocnią ruch "Get Vocal".

 

 

Marka gościła także imprezę Green Carpet na podczas tegorocznej gali BET Hip Hop Awards w Miami. Raper i partner marki MadeinTYO przeprowadził wywiady z gwiazdami na scenie Sprite’a "Get Vocal", pytając ich o to, jak ważna jest dla nich możliwość wyrażenia siebie. Wyprodukowana przez VFILES reklama "Get Vocal", w której udział wzięło kilku artystów uczestniczących w festiwalu, zadebiutowała podczas rozdania nagród.

Ten artykuł ukazał się oryginalnie w języku angielskim